جعفر مردانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد رای اولی‌های استان، ۱۹ هزار و ۴۵ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۷۷۸ نفر زن هستند.

وی از آمادگی کامل استان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونی و حداکثری در استان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:دانش‌آموزان قبل از حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی مراحلی از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین می‌کنند.

فرحناز قائدامینی افزود: بی‌شک حضور رای اولی‌ها در شور و نشاط‌بخشی به انتخابات بسیار اثرگذار است و در این دوره از انتخابات نیز حضور حداکثری این افراد در پای صندوق‌های رای پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در عین حال که فضای مدارس متاثر از فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش مشارکت سیاسی و تشویق رای اولی‌ها به حضور در انتخابات است اما اجازه نداده‌ نمی‌شود که فضای تبلیغات انتخاباتی و جهت‌گیری به سوی نامزد خاصی در مدارس شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.