به گزارش خبرنگار مهر، سید راشد جزایری عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص واکسن تزریقی فلج اطفال، اظهار داشت: طرح ریشه کنی این بیماری از سال ۷۲ در ایران به مدت پنج سال اجرا شد و ۲۰ سال است که فلج اطفال در ایران مشاهده نشده است.

وی با اشاره به برگشت این بیماری، افزود: به دلیل کمبود جهانی علیرغم واریز پول به یونیسف، در بهار ۹۵ محموله واکسن IPV به ایران وارد نشد.

جزایری پیگیری و اعتراض مکرر به یونیسف و سازمان جهانی بهداشت به دلیل قرار دادن ایران در گروه کشورهای کم خطر، دسته بندی استان‌ها برای پوشش پرخطرترین استان‌ها با موجودی واکسن خریداری شده مستقیم غیر از یونیسف را برخی از اقدامات انجام شده در کشور برای مقابله با کمبود جهانی IPV عنوان کرد.

وی گفت: از شهریور ماه سال ۹۴ واکسن در برنامه ایمن سازی همه کودکان وارد ایران شد و در بهار ۹۵ به دنبال کمبود جهانی واکسن، ایران جز کشورهای ریسک پایین قرار گرفت و دسترسی به واکسن محدود شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان‌ها به سه دسته باتوجه به خطر بیماری فلج اطفال طبقه بندی شدند.

وی گفت: استان‌های مرز مشترک با افغانستان و پاکستان پرخطر بودند و لذا واکسن برای این استان‌ها ادامه یافت و از شهریور ماه سال گذشته در همه استان‌ها واکسن چهار ماهگی برقرار شد.

وی بیان کرد: استان‌های یک سوم میانی با ریسک کمتر با بهبود نسبی دسترسی به واکسن در زمستان ۹۷ پوشش دادن شدند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استان‌های یک سوم غربی کشور با کمترین ریسک، در زمستان امسال پوشش داده می‌شوند و انتظار می‌رود قبل از سال آینده همه کودکان گروه هدف یک نوبت واکسن IPV در یافت کرده باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.