فریدون رحمانی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها  ۳ بیمارستان در استان فعال بود اما اینک این تعداد بیمارستان به ۱۲ باب افزایش یافته است.

وی، مجموع تخت‌های بیمارستانی استان را یک هزار و ۵۹۱ تخت اعلام کرد و گفت: این تعداد تخت قبل از انقلاب ۲۵۸ تخت بود.

رحمانی تصریح کرد:هم‌اینک ۱۴۵ دندانپزشک، ۵۴۹ پزشک عمومی و ۳۵۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند در حالی که این تعداد پزشک در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب به ترتیب ۳ دندانپزشک، ۶۵ پزشک عمومی و ۳ متخصص بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری،ضریب اشتغال تخت بیمارستانی در استان را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در سال ۱۳۵۷ کمتر از نیم درصد بود.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در چین و برخی کشورهای جهان از آمادگی کشور و استان برای پیشگیری از شیوع این ویروس خبر داد و گفت: مردم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، نگران شیوع این بیماری در استان نباشند.

رحمانی با بیان اینکه این ویروس هنوز در کشور وارد نشده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امکان ورود این ویروس به کشور وجود دارد و باید علاوه‌بر آموزش و آگاه‌سازی مردم از شیوع آن جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی، درمانی، ۸ بیمارستان، یکهزار و ۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش‌بیمارستانی (۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۴۷ هزار نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.