فریبرز نجفی روز چهارشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد به مناسبت چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران افزود: تمام اطلاعات این افراد از جمله مدرک تحصیلی و رشته تحصیل آنان در سامانه "سجایا" بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده است.

 وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی، مووسسات و شرکت‌های خصوصی ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی خود به این قشر اختصاص دهند، گفت: از ۳ سال گذشته به دلیل اینکه استخدامی دستگاه‌های اجرایی از طریق آزمون برگزار می‌شود و یا رشته‌های قابل جذب در دستگاه‌های اجرایی و مووسسات با رشته تحصیلی این افراد همخوانی نداشته است، امکان جذب این افراد کم شده است.

وی افزود:طرح مشاوره تحصیلی دانشگاهی برای فرزندان جامعه ایثارگر و شهید که می‌خواهند انتخاب رشته دانشگاهی داشته باشند، اجرا شده است که این افراد بر اساس رشته‌های مورد نیاز جامعه ادامه تحصیل دهند.

نجفی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال جامعه هدف، بنیاد شهید و امور ایثارگران با بخش خصوصی و مووسسات خصوصی رایزنی‌های انجام شده است، که در صورت جذب جامعه ایثارگری از ۵ سال پرداخت حق بیمه معاف و معافیت مالیاتی نیز شامل حال آنها خواهد شد.

وی، از پرداخت ۷۰ درصد حقوق فرد به کارگرفته شده جامعه هدف تا یکسال از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: این تسهیلات در صورتی به کارفرما پرداخت می‌شود، که کارفامر شغل پایدار برای جامعه هدف تامین کند.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال و خوداشتغالی جامعه هدف، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این جامعه را از دیگر برنامه‌های حمایتی بنیاد شهید در راستای ایجاد اشتغال برای جامعه هدف عنوان کرد.

نجفی افزود: همزمان با دهه فجر امسال ۵۰ عنوان برنامه‌محوری در قالب ۹۰۰ برنامه با همکاری سپاه و دستگاه‌های اجرایی استان در سطح استان در راستای بزرگداشت دهه فجر و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در حال اجراست.

وی اظهار داشت: برگزاری میهمانی لاله‌ها روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در ۲۹۲ گلزار شهید ، سرکشی و دیدار با ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها، اجرای طرح پایش سلامت خانواده شهدا، سرکشی و دیدار با خانواده ۶ شهید انقلاب استان، برگزاری یادواره شهدای انقلاب و همچنین همایش همسران شهید و  مادران ۳ شهیدی استان و تجلیل از برترین‌های قرآنی جامعه ایثارگری از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه فجر امسال است.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری از اجرای طرح پیام‌آوران ایثار در استان  خبر داد و گفت: این طرح با فعالیت ۶۰ نفر از ایثارگران استان که آموزش روایتگری را فرا گرفتند، اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح پیام‌آوران ایثار با حضور در آیین‌ها و یادواره‌های شهدا و همچنین حضور در مدارس به روایتگری دوران جنگ می‌پردازند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز شهرکرد، نیز در این دیدار با اشار به اینکه ایرنا از سال ۱۳۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از پرسابقه ترین خبرگزاری‌های کشور است، گفت: این خبرگزاری در همه تحولات کشور از ۸ سال دفاع مقدس و تحولات بعد از آن حضور موثر داشته است.

سیدحسن جوادی زاده افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس این خبرگزاری ۹ شهید تقدیم نظام کرد.

وی اظهار داشت: ایرنا در راستای بحث فرهنگ‌سازی ، آگاه سازی و پوشش اخبار و حوادث فعالیت دارد و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت یکی از سیاست‌های این رسانه است.

جوادی زاده اظهار داشت: معرفی ایثارگری و رشادت‌های شهدا و ایثارگران به عنوان سرمایه‌های جامعه از وظایف رسانه است.

استان چهارمحال وبختیاری در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.