محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست ترویج فرهنگ ایثار استان اظهار داشت: مصوبه های قانونی در خصوص حمایت خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در بخش های مختلف و همچنین اشتغال وجود دارد اما بعضا پیگیری نمی شوند.

وی افزود: تمامی اداره ها و دستگاه ها وضعیت استخدام در سه سال گذشته را باید احصا و همچنین در خصوص وضعیت اشتغال ایثارگران اطلاعات و داده ها را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه قوانین در خصوص وضعیت اشتغال ایثارگران وجود دارد، گفت: از دستگاه ها و ارگان ها می خواهیم که به آنان عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ساماندهی وضعیت درمان ایثارگران نیز تاکید کرد و گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی از بیمه دی مطالبه دارند که به علت بدهی خدمات را به این گروه ارائه  نمی دهند.

شجاعی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و سایر ارگان های مربوطه خواست تا این مشکل را برطرف کنند و تمامی خدمات درمانی باید به موقع در اختیار گروه هدف قرار گیرد.

وی افزود: نباید به علت مبلغ ناچیزی که شامل پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است خدمات به گروه هدف ارائه نشود.

استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار بررسی و تعیین تکلیف تمامی املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران شد و افزود: تمامی دستگاه های مربوطه در این خصوص کمک کنند تا این اداره کل خدمات مطلوب به ایثارگران ارایه دهد زیراکه هم اکنون در استان در این خصوص  زیر ساخت ها شرایط مطلوبی نداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی اشتغال ایثارگران را یکی از مشکلات این گروه دانست و گفت: اداره ها و دستگاه ها به کارگیری ۲۵ درصد نیروی ایثارگر را جدی نمی گیرند و بعضا در خصوص استخدام نیرو در دستگاه مربوطه خود نیز شفاف سازی نمی کنند.

سیدعابس حسینی افزود: هم اکنون دستگاه ها در خصوص ارائه خدمات فرهنگی نیز کوتاهی می کنند در صورتی که کمک ها در اعتبارات فرهنگی دستگاه ها دیده شده است.

وی بر ساماندهی و زیبا سازی گلزار های شهدا نیز تاکید کرد و افزود: حفظ، مرمت و نگهداری گلزار شهدا هر شهرستان نیز باید توسط دهیاری، بخشداری و فرمانداری ساماندهی شود، بعضا وضعیت برخی از گلزار ها در شان این قشر از جان گذشته نیست.

حسینی افزود: تاکنون ۸۰ درصد گلزارهای شهدا در استان بازسازی و مرمت شده اند اما ۷۰ درصد تک مزارها هم اکنون نیاز به بازسازی و مرمت دارند.

وی اظهار داشت: هم اکنون پیمانکاران در خصص این امر از این اداره کل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طلب دارند.

این استان دو هزار و ۷۷۵ شهید، شش هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.