به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی، روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار داشت: نرخ تورم در این استان بالا است و برای حل این مشکل، آسیب ها شناسایی شده است و امید می رود با همکاری دستگاه ها و اصناف، بتوانیم آن را رفع کنیم.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود بر استفاده از توان بخش خصوصی برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت: باید اتاق بازرگانی استان، بیشتر پای کار بیاید و فعال تر شود.  

وی همچنین گفت: این شورا، محل تضارب آرا است و اگر قرار است رای مخالف و یا موافق داده شود، باید با آگاهی باشد.

شجاعی گفت: اجازه نمی دهم رای ها در این نشست با اشاره و یا تحت تاثیر دیگری باشد، از این پس اگر قرار بر رای بدون آگاهی باشد، از رای گیری مخفی جلوگیری می شود زیرا انتظار می رود مخالفان علت مخالفت خود را بیان کنند.

وی همچنین در باره برخی اظهارات در زمینه مشکلات تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری به این استان گفت: گفته می شود برای اجرای برخی مصوبه ها، زیرساخت ها مهیا نیست، مگر این زیرساخت ها باید مسئولان خارج استان فراهم شود؟ این مشکلی است که باید در استان رفع شود.

شجاعی افزود: زیبنده نیست مشکل زمین، آب و یا برق مانع اجرای مصوبه های سفر رئیس جمهوری به استان باشد.  

استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: مدیران دستگاه های اجرایی از انجام هر اقدام که سبب ایجاد شبهه در میان مردم می شود، خودداری کنند و اجازه دهیم مردم، خود کارها را پیش ببرند.  

وی از اجرای طرح میثاق با ایثارگران در استان خبر داد و گفت: در این طرح، مدیران و فرمانداران، هر هفته با یکی از خانواده شهدا و یا جانبازان و ایثارگران دیدار می کنند و برای حل مشکلات آنان پیگیری می کنند.

 استاندار خراسان شمالی گفت: بنیاد شهید گزارش این طرح را پیگیری و ارائه می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به پیگیری برای حذف چهار صفر از پول ایران گفت: این لایحه، به مجلس ارائه شده است و امید می رود به زودی به تصویب برسد.

علی قربانی اظهار داشت: با حذف صفرها از پول ملی، انجام برخی امور تسهیل می شود اما در عمل مشکل و دردی دوا نمی شود.

وی افزود: آنقدر ارزش پول ایران کاهش یافته است که خواندن اعداد سخت شده و نمی توانیم ارقام را بخوانیم.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زا به طرح های روستایی و عشایری گفت: در سطح کشور، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در این زمینه منظور شده است که سهم خراسان شمالی از این رقم، پرداخت سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به این طرح ها است.  

وی گفت: یکی از آسیب ها برای پرداخت این اعتبارات تسهیلاتی، انحراف است و متاسفانه اعتباری برای آموزش و یا نظارت و بررسی اجرای طرح ها و پروژه هایی که وام دریافت کرده است، لحاظ نشده است.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید بررسی شود که این وام ها منجر به اشتغال شده است یا نه.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: تاکنون دوهزار و ۷۳۸ میلیارد ریال ابلاغ شده است که حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، مربوط به سفر دور اول کاروان دولت به استان است.

حسن پارسی پور با اشاره به اعتبارات سفر رهبری به استان اظهار داشت: اعتبارات جذب شده از منابع سفر رهبری، فراتر از تعهدات بوده است و امسال هم پیگیر هستیم تا اعتبارات بیشتری جذب شود.  

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال برای سد گلمندره ابلاغ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی هم در این نشست گفت:  یکی از چالش ها برای تحقق تفاهم نامه های سفر رئیس جمهوری به استان، فراهم نبودن زیرساخت ها است.

مجید درخشانی اظهار داشت: در سفر دور قبل رئیس جمهور به استان، برخی از تفاهم نامه ها، در زمان اجرا با این مشکل روبه رو شد که در کدام شهرستان مستقر شود و یا نرخ سود تسهیلات بالا بود و اکنون هم دچار همان مشکل هستیم و  خیلی از تفاهم نامه ها و خیلی از طرح ها با مشکل آماده نبودن زیرساخت ها روبه رو هستند.  

وی افزود: مشکل دیگر،   نرخ سود تسهیلات است، نرخ معمول تسهیلات بانکی، ۱۸ درصد است و این در حالی است که انتظار می رفت این اعتبارات با نرخ پایین تر پرداخت شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.