علی شهریارپور روز سه‌شنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد طرح در چهارمحال و بختیاری به حداقل ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: براساس اولویت‌بندی مسوولان چهارمحال و بختیاری تکمیل و بهره‌برداری از طرح نیمه‌تمام استان دستورکار است و رویکرد این است تا بهره‌برداری نشود، هیچ طرح جدیدی در این استان آغاز نشود.

شهریارپور تصریح کرد: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مصوب شد تا عملیات اجرایی هیچ طرح جدیدی قبل از تامین منابع اعتباری آغاز نشود.

وی یادآور شد: اعتبارات دولتی به هیچ‌وجه پاسخ‌گوی تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری نست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:به همین منظور ضرورت دارد تا مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان ارایه شود.

وی گفت: هم‌اینک ۴۲۲ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی و غیردولتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

شهریارپور تاکید کرد: از این تعداد تاکنون ۳۲۱ طرح در چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی برون‌سپاری شده است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی دارد که از این تعداد ۱۴ طرح مربوط به سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.

شهریارپور تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن، جاده‌های ترانزیتی، محورهای ارتباطی، توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار، تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین، کشت گیاهان دارویی و دیم از مهمترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری مصوب سفر دکتر نوبخت به استان است.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۷۷ هزار طرح نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد که از این تعداد افزون‌بر یک‌هزار و ۵۰۰ طرح در چهارمحال و بختیاری است.

برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی ضرورت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.