قهرمان آماره روز دوشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز شهرکرد اظهار داشت: این آموزش‌ها توسط استادان مهار و دارای مدارج علمی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی، با اشاره به تشکیل شورای مهارت در استان با تاکید بر تخصصی شدن مراکز فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: وظیفه این شورا، مهارت و ارائه آموزش‌ مهارتی در زمینه‌های مختلف است و بخشی از وظیفه این شورا جلوگیری از موازی‌کاری‌ است.
آماره گفت:اداره کل فنی و حرفه‌ای به دنبال ارائه دوره‌های جدید در حوزه نمای ساختمانی است، که این موضوع در سطح کشوری پیشنهاد شد و اکنون شهر " هوره " به عنوان شهر ساختمانی نمای ایران در چهارمحال و بختیاری انتخاب شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان، با اشاره به اینکه صنعت جوش در شهر هفشجان به عنوان یک برند درآمده است، تصریح کرد:با تلاش‌های صورت گرفته، هفشجان به عنوان مرکز تخصصی صنعت جوش و مرکز تربیت مربی جوش ایران شناخته شده است و همچنین نخستین موزه جوش ایران نیز در این شهر و در کنار این صنعت از سوی خود مردم بهره‌برداری شده است.

آماره گفت: همزمان با تاسیس مرکز جوش ایران در هفشجان، المپیادی به این منظور برگزار شد که در حوزه خانمها، فاطمه فتحی نفر اول رشته جوش و به عنوان ملکه جوش ایران شناخته شد.

وی، همچنین از تاسیس بیش از ۲۲۰ شرکت در حوزه تخصصی جوش در هفشجان خبر داد و گفت: این شرکت‌ها به صورت هیات امنای اداره می‌شوند.

آماره، از تجمیع ۷۰ آموزشگاه آزاد در ساختمان‌های مجتمع امام‌زادگان دو خاتون شهرکرد خبر داد و گفت: این آموزشگاه‌های آزاد خدمات فنی و حرفه‌ای را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند و در کنار این تجمیع، نمایشگاهی از محصولات تولیدی آموزشگاه نیز دایر می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت:مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در محل دانشگاه شهرکرد به منظور ارتباط بیشتر دانشجویان با فنی و حرفه‌ای دایر می‌شود.

آماره، در ادامه بیان کرد: حدود ۲۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان وجود دارد که می‌تواند اشتغال مناسبی را در رشته‌های متعدد و متنوع برای افراد فراهم کند.
وی تصریح کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون ۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در ۱۸ مرکز شهرستانی و در شهرها تاسیس شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طبق مصوبه شورای مهارت قرار است در شهرستان سامان مرکز تخصصی بادام ایران، در سورشجان مرکز تخصصی گیاهان دارویی ایران از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود.

 به گفته وی، همچنین پیشنهاد تاسیس مرکز جوار کارگاهی در مجتمع پتروشیمی لردگان و پیشنهاد تاسیس مرکز هتل‌داری و گردشگری در منطقه چلوان سامان نیز از سوی این اداره کل ارائه شده است.
سرپرست اداره مووسسات کارآموزی و مشارکتهای مردمی اداره کل فنی و حرفه‌‎ای چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به وجود ۲۱۱ آموزشگاه آزاد در سطح استان در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، تصریح کرد: لازم است آموزش‌هایی که به افراد ارائه می‌‎شود از عرضه محوری به تقاضا محوری تبدیل شوند.
مرتضی محمدیان تصریح کرد: از جمله چالش‌های پیشروی حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مغفول ماندن بازارسازی است که اداره کل به دنبال برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص حوزه بازارسازی است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.