واحد جولایی روز یکشنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح در دفتر حفظ و احیای وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رسیده است.

وی افزود: طرح بازسازی بقعه متبرکه این امامزاده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهیه شده است.

جولایی تصریح کرد: پس از بررسی این طرح در شورای فنی چهارمحال و بختیاری و تصویب در دفتر حفظ و احیای وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد مرحله ۲ (فاز اجرایی) خواهد شد.

وی یادآور شد:بر این اساس باید طرح بازسازی بقعه متبرکه این امامزاده بلداجی  همانند آنچه ارائه شده است،ساخته شود.

به گزارش ایرنا، اثر ملی بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) بلداجی از توابع شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری با سابقه ۴۰۰ ساله صبح روز شنبه ۱۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۴  به‌وسیله یک دستگاه لودر تخریب شد.

بقعه تاریخی این ایوان قدیمی و حسینیه‌های جدیدی را شامل می‌شد که اوایل بهمن ۱۳۹۳ حسینیه‌های آن تخریب شد و خسارت زیادی را به ساختمان خشت گلی و تاریخی آن وارده کرد.

این امامزاده از نوادگان امام سجاد (ع) است که بنای اولیه بقعه آن مربوط به دوره تیموریان تا قاجاریه است.

بقعه تاریخی امامزاده بر روی کوهی به نام "حمزه‌علی" در ۵ کیلومتری شهر بلداجی و ۶۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده و به‌دلیل موقعیت طبیعی، آب و هوای مطبوع و نزدیکی به تالاب بین‌المللی چغاخور یکی از مهمترین جاذبه‌های مذهبی و گردشگری منطقه است.

زائرپذیر بودن و ورود مسافران بسیار به بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) بلداجی این امامزاده را به یکی از توسعه‌یافته‌ترین بقاع متبرکه کشور تبدیل کرده است.

به‌طوری که در مجاور این بقعه امکاناتی مانند شهربازی، بازارچه، فضای سبز گردشگری و سرویس‌های بهداشتی ایجاد شده است.

بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) بلداجی ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۲۲۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

بلداجی از توابع شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری در ۷۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.