به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، سید علی درخشان افزود: یکی از ارکان اصلی خود مراقبتی توجه به تغذیه و الگوی مصرف غذایی توسط خود فرد می باشد.
به گفته وی، خود مراقبتی تغذیه ای به این معنی است که هر فرد با مفهوم تعادل و تنوع و تناسب در برنامه غذایی روزانه آشنا باشد و با روش های جایگزینی مواد غذایی، استفاده از منابع غذایی موجود و در دسترس بتواند نیازهای تغذیه ای خود را برطرف سازد و به جای مصرف بی رویه آن دسته از مواد غذایی که مصرف زیادشان یک عامل خطر مهم ابتلا به بیماریهای غیر واگیر و چاقی و کمبود ریز مغذیها می شود از غذاهای سلامت محور با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده بیشتر استفاده کند .
وی تصریح کرد: در همین راستا دهمین بسیج ملی تغذیه در سالجاری با شعار « ترویج الگوی غذای سالم با جایگزین های غذایی سالم » از ۱۴ دی تا ۳۰ دی ماه با همکاری سایر بخش های مرتبط با سلامت در سراسر کشور برگزار می شود.
درخشان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز همچون سال های گذشته ضمن تاکید بر اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی، با برگزاری جشنواره های غذای سالم در سطح مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه و پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی با محوریت ترویج تغذیه سالم اقدام به برجسته سازی اهداف و برنامه های بسیج ملی تغذیه می نماید. 46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1330332
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.