حجت‌الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: شهید سردار سلیمانی یک انقلابی و مجسمه تمام عیار ویژگی یک انقلابی بود و برخی دارند جفا می کنند و می‌خواهند حاج قاسم سلیمانی را مصادره کنند، در حالی که این شهید یک شخصیت فراجناحی بود و یک اعتدال قرآنی داشت و اعتدال سیاسی بیمارگونه نداشت ، بلکه فراجناحی این شهید ولایت‌مدارانه بود مانند ولایت فقیه که یک انسان فراجناحی و معتدل قرآنی است.

وی، با بیان اینکه سردار سلیمانی سرباز تحت امر فرماندهی ولی فقیه بود، تصریح کرد: این شهید اردوگاه حق را نشان داد و برای نشان دادن حق لازم نیست یک مرجع تقلید بود یا به اندازه امام راحل که میلیون‌ها نفر در تشییع پیکر مطهر حضور داشته باشند، باشد بلکه می‌توان مانند سردار سلیمانی یک سرباز برای فرمانده ولایت فقیه بود و مانند امام راحل که میلیون‌ها نفر از مردم در تشییع پیکر مطهر این شهید حضور یافتند و در تشییع این شهید نیز حضور داشتند.

به گفته وی، سردار سلیمانی یک حجت خداوند و یک انقلابی تمام عیار بود و هر کس می‌خواهد یک انقلابی تمام عیار باشد، باید سردار شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهد.

خطیب جمعه شهرکرد تاکید کرد:ایام فاطمیه اول در کشور امسال بدون یکی از فاطمیون بزرگ برگزار شد و سردار قاسم سلیمانی مانند فاطمه زهرا، مدافع حریم اهل بیت، در کنار ولی فقیه، در خدمت مردم و مستضفغین و بی اعتنا به دنیا و فردی خدایی بود.

به گفته وی، خداوند به این شهید بزرگوار برکت و او را سرباز تحت امر فرمانده قرار داد و مانند ولی فقیه، کشورها و امتها و مظلومان از او تجلیل کردند.

وی تصریح کرد: شخصیت شهید سلیمانی قابل قیاس با این جریان‌های سیاسی نیست و گفت و گوی او مقاومت بود، نه گفت و گوی مذاکره و بده و بستان، بلکه گفت و گوی او ، مقاومت بدون یک قدم عقب‌نشینی بود.

به گفته وی، سردار شهید قاسم سلیمانی، یک فرمانده شجاع بود که این شجاعت را از ایمان و باور به خداوند بدست آورده بود و یک باورمند بود که به دل دشمن می‌زد و باعث شکست دشمن می‌شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: سردار اسماعیل قاآنی جانشین سردار قاسم سلیمانی راه این شهید را ادامه می‌دهد و سپاه قدس با قدرت راه این شهید را تداوم می‌بخشد.

نکونام، با تقدیر از عملکرد سپاه در هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی‌ها در عراق تاکید کرد: آمریکا در حال حاضر در شوک است و یک سیلی سختی از سپاه پاسداران خورده است و آمریکا دیگر آن آمریکای قبل نیست و ابهت آمریکا در اصابت موشک‌های سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق فرو ریخت و این سیلی محکم باعث تحقیر آمریکا شد و این سیلی آنقدر سخت است که اگر حقایق کنار برود، مشخص می‌شود استکبار چه شکستی در منطقه خورده است.

وی تاکید کرد: ۷۰ سال کسی جرات نکرده است یک گلوله به سمت پایگاه آمریکا بزند و امروز هوافضای سپاه پاسداران به همان میزان که برنامه‌ریزی کرده بود، پایگاه دشمن را مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار داد و آمریکا نتوانست یک گلوله به سمت ایران شلیک کند.

نکونام، به اشاره به قدرت بازدارندگی ایران تاکید کرد: قدرت جنگ الکترونیکی و هوافضای سپاه ایران امروز یک قدرت بزرگ است و اگر پرده‌ها که کنار برود مشخص خواهد شد که آمریکا در این زمینه چه ضربه‌ای خورده است.

خطیب جمعه شهرکرد، حادثه جان باختن تعدادی از هموطنان در وداع با پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و جان باختن سرنشینان هواپیمایی اوکراینی را تسلیت گفت. 

نماینده ولی فقیه با اشاره به وجود برخی از ناهنجاری‌ها گفت: از اختلاط‌ها و نازیبایی‌های اجتماعی و از بروز فساد در بین زن و مرد در جامعه جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: اختلاط بین زن و مرد در جامعه باعث انحراف و نابودی جامعه می‌شود و در داستان قوم لوط نیز به آن اشاره شده است که باید از این مسائل جلوگیری کرد.

خطیب جمعه شهرکرد با تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه گفت:ایام فاطمیه اول با حضور مردم برگزار شد و این سیده بزرگ و حجت بر ائمه اطهار یک انسان بی‌نظیر پس از وجود پیامبر و امیرالمومنین است و یک الگو برای همه زنان عفیف و پاکدامن است.

به گفته وی،ولایت‌مداری و سیاستمداری و ایستادگی در برابر ظلم و ستم آن بانوی بزرگ یک الگو است و مقاومت در برابر ظلم و ستم و شب زنده‌داری ایشان برای همه می‌تواند یک الگوی عملی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.