به گزارش بعدازظهر شنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیرکل جدید بانوان و خانواده استانداری قزوین، افزود: در جنگ فرهنگی مستکبران تلاش می‌کنند تا زن را با الگوی مورد نظر خودشان تعریف کنند که با آن چه در متون دینی تعریف شده است، تفاوت دارد.
وی با بیان اینکه در قرآن آمده 'شیطان بنا دارد به مؤمنان القا کند چیزی ندارند'، تصریح کرد: امروز آمریکا و عوامل او به عنوان جوامع شیطانی و استکباری این هدف را دنبال می‌کنند و تلاش دارند تا حجاب، نماز، اهل بیت (ع) و سایر دارایی‌ های معنوی ما را کم ارزش جلوه دهند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: در مقابل نگاه استکباری و شیطانی نگاه خداوند است که شجره طیبه متعالی دین، آینده روشن جهان و آخرت را برای ما ترسیم کرده و ضروری است این مبانی محکم دینی را در جامعه زنان ترویج کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه کارهای دنیایی ماندگاری پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: باید برای اجرای منویات خداوند گام به میدان مسئولیت بگذاریم زیرا کار خدایی ماندگاری پیدا می‌کند و در قیامت دست گیر ما خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی‌ها با تبلیغ دروغ سعی دارند نگاه ناروایی از دین به زنان نشان دهند، یادآور شد: یکی از اساسی‌ترین حرف‌های قرآن درباره انسان آن است که همه جوامع بشری، چه زنان و چه مردان می‌توانند به حیات طیبه که بالاترین سطح از زندگی انسانی و معنوی است، دست پیدا کنند.
آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: خداوند می‌فرماید 'هر مؤمنی که کار شایسته انجام دهد، به جایگاه حیات طیبه که فراتر از زندگی مادی است، می‌رسد' در این تعریف تفاوتی بین زن و مرد قایل نشده تا جایی که همه انسان ها می‌توانند به این جایگاه برسند.
به گفته امام جمعه قزوین، خداوند در قرآن خطاب به زن و مرد می‌فرماید 'گران‌ قیمت‌‌ترین شما کسانی هستند که تقوای بیشتری داشته باشند' و اینها محکمات قرآنی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در عین حال نیز نباید به شبهات توجه کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: تلاش کنیم تا محصول فعالیت‌ ها و ارتباطات دنیایی و اجتماعی در آخرت به کارمان بیاید و اگر به جز این نتیجه دیگری داشته باشد، خسارت و ندامت به همراه خواهد داشت.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: رفاقت‌ها باید با معیار قرآن و تقوا انجام شود و کسانی که معیار دیگری را برای رفاقت‌های خود در نظر می‌گیرند، در قیامت با یکدیگر دشمن می‌شوند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.