محمدرضا مظاهری روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهادت سردار سلیمانی اگرچه یک امت اسلامی را داغدار و ماتم‌زده کرد، اما از سوی دیگر منجر به وحدت جبهه مقاومت و اتحاد و همدلی مردم در داخل و خارج‌های مرزهای ایران اسلامی شده است.

وی ادامه داد: این سردار بزرگ اسلام با بهره‌گیری از مکتب سیدالشهداء و الگوگیری از منش و سیره حسینی در زمره انسان‌های تاثیرگذار زمانه خود قرار گرفت که در تبیین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این فرمانده بزرگ باید بیش از پیش اقدام کرد.

مظاهری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری استان در راستای گرامیداشت مقام سردار سلیمانی، تصریح کرد: پخش تلاوت قرآن کریم در مساجد به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، قرائت سوره فجر به مدت سه شب و اهدای ثواب آن به روح پرفتوح سردار سلیمانی، برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی در خصوص ابعاد شخصیتی این فرمانده بزرگ و مشارکت در پویش سراسری سردار آسمانی در سایت بچه‌های مسجد از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای سروده‌های حماسی و جلسات شعرخوانی با موضوع شهید سردار سلیمانی، تبلیغات محیطی و فضاسازی در مساجد، تکریم خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و سیاه‌پوش کردن مساجد از دیگر فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان در راستای بزرگداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی است.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد روز جمعه با دستور دونالد ترامپ و در اثر حمله پهبادهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به همراه ابو مهدی مهندس از فرماندهان حشدالشعبی به شهادت رسید.

رهبر انقلاب اسلامی در پیام تسلیت به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمودند "ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم".

چهارمحال و بختیاری ۴۳۴ کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که بیش از ۵۲ هزار نفر در این کانون ها فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.