مجید نظری دهکردی روز چهارشنبه در همایش استانی ارتقای سلامت نظام اداری در شهرداری‌ها به میزبانی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: هم‌اینک ۷۷ هزار طرح نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۵۱۳ طرح در این استان است.

وی افزود: برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی ضرورت دارد.

نظری دهکردی تصریح کرد: سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی با ۵۵ درصد تخصیص برای چهارمحال و بختیاری تصویب شد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری این میزان اعتبار در سال‌جاری به ۹ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است که تاکنون ۳۲ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نظام بودجه‌ریزی شهرداری اعتبار مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی در سال آینده ۷ برابر شده که استفاده حداکثری از این ظرفیت ضروری است.

وی گفت: در سال گذشته ۲۰۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری به فصل عمرانی شهرداری‌ها اخصاص پیدا کرد.

نظری دهکردی تاکید کرد: این میزان اعتبار در سال‌جاری به ۲۴۱ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اعتبار شهرداری‌هایی در چهارمحال و بختیاری که نتوانند در زمان مقرر نسبت به جذب اسناد خزانه اقدام کنند کسر و به دیگر شهرداری‌های استان اختصاص داده می‌شود.

نظری دهکردی تصریح کرد: شهرداری‌ها براساس قانون باید حداقل ۴۰ درصد اعتبارات خود را برای طرح‌های عمرانی هزینه کنند.

بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نظارت‌ها در حوزه مدیریت شهری انجام و آسیب‌های این بخش شناسایی شده است.

علی احمدی تاکید کرد: هیچکس حق ندارد در نظام اداری قوانین و مقررات را تفسیر سلیقه‌ای کند.

وی یادآور شد: یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان دستگاه نظارتی در حوزه شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی ارایه نظرات مشورتی با هدف ارتقای کمی و کیفی اجرای قانون است.

احمدی تصریح کرد: گاهی پیمانکاران برای برنده شدن در یک مناقصه قیمتی را ارایه  می‌دهند که در هنگام کار به دلیل سوءاستفاده یا نبود نظارت کافی به جهتی دیگر هدایت و هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: نظارت به‌هنگام از زمان برآورد اولیه تا زمانی صدور صورت وضعیت موقت و دایم در مجموعه اداری، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، ارتقای میزان شفاف‌سازی در نحوه خدمات‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری جزو اصلی‌ترین برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد به شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری ۴۲ شهرداری فعال دارد و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ این استان دارای ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.