اگر چه شب چله  ۹۸ مانند یک دهه گذشته بدون هیچ بارشی برای مردم چهارمحال و بختیاری سپری شد، اما مردم این استان زمستان سردی را آغاز کردند. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت:صبح روز دوشنبه نخستین روز فصل دی‌ماه کوهرنگ نیز با دمای ۱۷ درجه زیرصفر سردترین نقطه کشور اعلام شد.

مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:شهرکرد در آغاز زمستان با دمای ۱۰ درجه زیر صفر به صورت مشترک با همدان سردترین مراکز استان‌ها گزارش شد.

به گفته وی، انتظار می‌رود استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته در استان حاکم باشد و در همین مدت هیچ بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

قطره سامانی، ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ را یک متر اعلام کرد و گفت: پایداری هوای سرد در استان در حفظ ارتفاع برف در منطقه و تغذیه منابع آب زیرزمینی استان بسیار موثر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان را ۱۵۳ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۱۳ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.