محمود طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، وسعت اراضی زیر کشت زراعت درختان در این استان را یکهزار و ۵۰۰ هکتار دانست و افزود: این میزان در یک دهه گذشته و قبل از پدیده خشکسالی به ۵ هزار هکتار نیز می‌رسید.

به گفته وی، هم‌اکنون میزان تولید محصول چوب در هر هکتار در این استان ۱۵ مترمکعب است و در صورت رعایت فاصله کشت اصله درخت، آبیاری منظم و دریافت آموزش و ترویج علمی، می‌توان این میزان تولید چوب در هکتار را تا 2 برابر افزایش داد.  

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، از تولید سالانه  ۱۴ میلیون و ۶۲۵ هزار کیلوگرم چوب در استان خبر داد و تاکید کرد: امسال هر کیلوگرم چوب تولید استان ۱۴هزار ریال قیمت‌گذاری شده بود.

طالبی، بیشترین ارقام درختان این استان را " کبوده " عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی بهره‌برداران بدون مطالعه و هماهنگی با کارشناسان زراعت چوپ استان اقدام به کشت درختان"تبریزی " که از استانهای اصفهان و آذربایجان غربی وارد شده است، کرده‌اند که با توجه به ناسازگاری اقلیم منطقه، تاکنون با افت و رشد کٌند مواجه شده‌اند.

وی، بیشتر بیشه‌های زراعت چوب در استان را در شهرستان‌های کیار و فارسان اعلام کرد و گفت:با بررسی انجام شده از یکهزار و ۵۰۰ هکتار بیشه‌زارهای استان تنها ۱۰ درصد به صورت اصولی داشت و برداشت انجام می‌شود و مابقی بیشه‌زارهای استان دارای خاک فقیر و  فاقد مواد عالی برای تولید چوب مرغوب است.

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن  محصولات کشاورزی ، دامی ، شیلات و عسل ، ۶۶ هزار نفر بهره بردار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.