آقای مقدس با خرید یک دستگاه بازیافت زباله تمیز شهری موفق شد در مدت هفت ماه، ۲۰ تن زباله شهری بازیافتی را با کمک مردم از سطح شهر جمع آوری و با ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد حاصل از آن، شش مؤسسه خیریه، پنج دبستان و یک هیأت ورزشی شهر را از حمایت مالی بهره مند کند.

خرمیان بخشدار مرکزی فرخشهر هم می گوید: از آنجا که به شهروندان ثابت شده است درآمدهای طرح بازیافت نیکوکاری صرف مؤسسات خیریه و آبادانی شهر می شود، اشتیاق شهروندان به مشارکت در این طرح افزایش یافته است و هم اکنون فرخشهر شهری عاری از پسماندهای بازیافتی است.

خانم الیاسی رئیس انجمن بیماران خاص فرخشهر هم گفت: حتی بیماران مراجعه کننده به انجمن، زباله های بازیافتی خود را می آورند، چون درآمد آن به طور مستقیم به حساب بیماران واریز می شود.

مدیر مؤسسه خیریه عاشورائیان هم افزود: از زمان اجرای طرح بازیافت نیکوکاری در شهر فرخشهر متولی این طرح، کمک های مستمر خوبی را برای درمان بیماران سرطانی زیر پوشش مؤسسه اهدا کرده است.

آقای مقدس همچنین با جمع آوری درب های بطری باقی مانده از بازیافت، آنها را جمع آوری و برای خرید ویلچر به مؤسسات خیریه اهدا می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری هم طرح بازیافت نیکوکاری را گام خیریه ای برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

آقای احمدی افزود: از آنجا که این طرح بازیافت در مبدأ محسوب می شود، باعث کاهش ۵۰ درصدی زباله از محیط زیست و کاهش مشکلات دفن زباله های غیرقابل جذب در طبیعت می شود.

بازیافت نیکوکاری شعار خود را "همه چیز از منزل و محیط کار شروع می شود" گذاشته است که به گفته آقای مقدس با اجرای این طرح فرهنگ بهره وری از دورریزها و مشارکت برای پاکیزگی محیط زیست در بین شهروندان نهادینه خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1308058
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.