این روزها جوانان، صاحبان مدال‌های طلا را بیشتر ورزشکار می‌شناسند، یعنی رکوردهای شکسته شده در ورزش و کسب مدال در این مسابقات بیشتر مورد توجه جوانان و رسانه‌هاست.

اما مدال‌های دیگری نیز از جنس طلا وجود دارد که می‌تواند، از یک ایده شکل گرفته باشد، مدال‌های که سالها، اندیشه، تحقیق ، پژوهش و تلاش بر پشت آن ضرب شده است اما قابل دیدن همگانی نیست و تنها آن که مدال آورده است این زحمت‌ها را روی مدال می‌بیند.

علی نادری بنی جوان نخبه و آینده‌داری است که امسال توانست یک مدال طلای با ارزش را به تالار افتخارات علمی چهارمحال و بختیاری اضافه کند.

به مناسبت هفته پژوهش، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری به سراغ این جوان طلایی ایران رفته است تا او را برای جوانان ایران بیشتر معرفی کند.

علی نادری بنی، جوان ۲۴ ساله، دانشجوی رشته مهندسی عمران و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، از جمله مخترعان بین‌المللی و از نخبگان ایران اسلامی است که توانست بار دیگر مدال ارزشمند طلا، لوح افتخار و جایزه ویژه مخترعان برتر را در مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات کشور انگلستان (لندن۲۰۱۹) از آن خود کند.
نادری بنی در خصوص این رقابتها به ایرنا می‌گوید: مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات کشور انگلستان در تاریخ ۲۹تا۳۰ آگوست ۲۰۱۹ با حمایت بیش از ۶۰ سازمان بین‌المللی علمی و تحقیقاتی و در شهر لندن برگزار شد.

به گفته وی، این گردهمایی علمی از بزرگترین و معتبرترین رویدادهای این حوزه در جهان است که در این دوره بیش از یکصد غرفه از سراسر جهان حضور داشتند.

این مخترع و نخبه چهارمحال و بختیاری در رابطه با اختراع طلایی می‌گوید: طرح من تحت عنوان سیستم تصفیه هوا با حذف کامل آلاینده‌های صنعتی از طریق طراحی نوع جدیدی از راکتورهای پلاسما در شرایط اتمسفریک و غیرحرارتی، همچنین ذخیره‌سازی ترکیبات به دست آمده و استفاده بهینه از این فراورده‌ها در صنایع و حوزه‌های دیگر، در این دوره از مسابقات در معرض نمایش و رقابت گذاشته شد که توانست مدال ارزشمند طلا، لوح افتخار و جایزه ویژه مخترعین برتر را کسب کند.
او درباره کسب عناوین خود در مسابقات بین‌المللی می‌گوید:پیش از این در ۲۷ مه ۲۰۱۷ نیز، در مسابقات اختراعات و نوآوری‌های جهان (یورو اینونت) که در کشور رومانی برگزار شد، موفق به دریافت مدال زرین طلا و دیپلم افتخار اروپا شدم و این دومین مدال طلای من در سطح جهانی و در حوزه اختراعات بود.
وی افزود: موفقیت خود را مرهون زحمات بی‌دریغ و دعای خیر پدر و مادرم می‌دانم و با سپاسگزاری از آنها شایسته است از دکتر محمدرضا محمدشفیعی که در این مسیر دشوار، راهنما و مشاور من بود و کمک شایانی در پیشبرد اهدافم کرد، تشکر و قدردانی کنم.

نادری بنی ابراز امیدواری کرد، با حمایت مسوولان در بخش‌های مختلف، علاوه بر به کارگیری این نمونه طرح‌ها در صنعت کشور، شاهد دلگرمی نخبگان و مخترعان، پیشرفت روز افزون و رونق اقتصادی ایران و گامی در جهت آسایش و رفاه هم وطنان برداشته شود.

به گزارش ایرنا، شعار امسال هفته پژوهش و فناوری با عنوان " پژوهش اثربخش، فنآوری ارزش‌آفرین و رونق تولید" مشخص شده است.

برنامه‌های سال‌جاری هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری از ۱۶ تا ۲۲ آذر امسال و برنامه‌های ملی این هفته از ۲۳ تا ۲۹ ماه‌جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.