قدرت‌الله بیگلری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مناطق شرق استان و به طور مشخص شهرستان بروجن از تابستان امسال با تنش آبی مواجه شد که این موضوع روند تامین آب شرب این مناطق را با مشکل جدی مواجه کرد.

وی ادامه داد: خشکسالی‌های یک دهه اخیر و افت شدید آب‌های زیرزمینی سبب شده است تا آبخوان سفیددشت و بروجن در وضعیت فوق بحرانی قرار گیرد و تامین آب شرب این مناطق را با چالش مواجه کند.

بیگلری با بیان اینکه مشکل تامین آب شرب شهرهای بروجن و فرادنبه با حفر چاه‌های جدید به صورت موقتی برطرف شده است، تصریح کرد: با گذر از تابستان تامین آب شرب در بروجن و فرادنبه از حالت قرمز خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که با وجود حفر ۴ چاه جدید در شهر سفیددشت، مشکل تاکنون برطرف نشده و هر چاهی که حفر می‌شود هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی آب مناسبی ندارد.

بیگلری با بیان اینکه آبرسانی با تانکر در شهر سفیددشت متوقف شده است، اظهار داشت: در تابستانی که گذشت مجبور شدیم با آبرسانی سیار مشکل آب این منطقه را برطرف کنیم.

وی، تنها راهکار رفع مشکل آب شرب شهر سفیددشت و مناطق شرقی استان را تکمیل طرح بن به بروجن عنوان کرد و افزود: این طرح قرار بود در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد اما تاخیر در تکمیل طرح مناطق شرقی استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن از جمله مناطقی است که در مواقع خشکسالی و کم آبی با تنش آبی مواجه می‌شود به نحوی که تامین آب این منطقه با سختی انجام می‌گیرد و مشکلاتی نظیر قطعی و یا افت فشار را برای شهروندان به وجود می‎آورد.

طرح انتقال آب بن به بروجن به طول ۱۱۶ کیلومتر در حال اجراست و  برای اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 براساس برآوردهای صورت گرفته، تا زمان بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن در پایان سال ۱۳۹۹ هزینه‌های اجرای آن به ۴ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.