قدرت‌الله بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه در تابستان امسال هیچ یک از شهرهای استان با قطعی آب مواجه نشد اما کمبود منابع آب زیرزمینی شهرهای نیمه شرقی استان و به ویژه سفیددشت، فرادنبه و بروجن را با خطر تنش آبی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا علاوه بر حفر چاه‌های جدید و اجاره چاه کشاورزی برای تامین نیاز آب شرب مردم این مناطق، به صورت همزمان پیگیر اجرای لوله‌گذاری طرح بن به بروجن هستیم تا در زمان اضطرار آب را از مناطق دیگر به این منطقه انتقال دهیم.

بیگلری با اشاره به مصوبات سفر مسئولان شرکت مهندسی آب و فاضلاب به شهرستان بروجن تصریح کرد: حفر چاه در شهر بروجن و سفیددشت، اجاره چاه کشاورزی بر اساس توافق مقامات استانی، اصلاح شبکه توزیع آب شرب و اصلاح خط انتقال آب با تخصیص اعتبارات شرکت مهندسی از مهمترین مصوبات این سفر بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه ایجاد شبکه فاضلاب نیز مقرر شد تا فاضلاب شهر بلداجی تا پایان سال تکمیل و انشعابات باقیمانده تا ۲ ماه آینده نصب شود و احداث فاضلاب شهر سفیددشت نیز در دستور کار قرار گرفت.

بیگلری خاطرنشان کرد: برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب شهر بروجن نیز مقرر شد دستگاه دکانتر خریداری شود و برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بلداجی ۵۶ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت تخصیص داده شد.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر به سبب فرسودگی شبکه‌های انتقال آب شرب شهر سفیددشت شهرستان بروجن آب مصرفی مردم این منطقه با کدورت همراه شد. علاوه بر آن از آنجاکه شهرستان بروجن از جمله مناطقی است که در مواقع خشکسالی و کم آبی با تنش آبی مواجه می‌شود تامین آب این منطقه با سختی انجام می‌گیرد و مشکلاتی را نظیر افت فشار برای شهروندان به وجود آورده است.

در همین راستا مسئولان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر ۲ روزه به این شهرستان مشکلات این حوزه را بررسی کردند و برای رفع آن راهکارهایی تدوین شد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.