جواد نجفی روز  دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ بهزیستی استان، مربوط آزار و اذیت است که شامل همسرآزاری، سالمند آزاری، کودک‌آزاری و معلول آزاری می‌شود که از سوی مردم، بستگان و یا خود فرد اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: کارشناسان ۶ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان پس از مطلع شدن، از هر نوع آزار علیه فرد به خصوص همسرآزاری و یا خشونت علیه زنان، مشاوره تلفنی کمتر از ۲۰ دقیقه را به فرد ارائه می‌دهند.

به گفته وی، فرد آسیب دیده به ۶ مرکز مداخله در بحران و آسیب‌های اجتماعی استان ارجاع داده می‌شود که پس از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات تخصصی پزشکی و درمانی را نیز دریافت می‌کنند.

نجفی اظهار داشت: به منظور ارزیابی و بررسی دلیل خشونت علیه زنان و دختران و همچنین هرگونه خشونت و آزار برای همه اقشار به منزل فرد مراجعه و در صورت امکان با همسر فرد یا کسی که وی را مورد آزار و خشونت قرار داده نیز مشاوره و صحبت انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت:در استان یک خانه سلامت (خانه امن) و یک مرکز بازپروری و مداخله در آسیب برای حمایت از زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب فعال است.

به گزارش ایرنا، در استان ۲ خط تلفن ۱۲۳و ۱۴۸۰ به منظور ارائه خدمات مشاوره به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بی سرپناه و همچنین آسیب دیدگان دیگر از جمله اعتیاد و کودک آزاری وآسیب های اجتماعی دیگر در استان فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲ هزار تماس با خط ۱۲۳ بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری برقرار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.