الله‌کرم نصیری روز دوشنبه  در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ذخیره‌سازی ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی شامل ذرت، سویا و و محصول جو در انبارهای استان اظهار داشت: با توزیع به موقع نهاده دامی و خوراک طیور، بهانه برای افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان وجود ندارد. 

وی، ذخیره‌سازی انبوه نهاده‌های خوراک دامی از سوی دولت در نیمه دوم امسال را باعث اطمینان بخشی به مردم در حفظ تعادل قیمت گوشت قرمز و سفید در استان دانست و گفت: دولت با این عمل در تثبیت و تامین مواد پروتئینی و اقلام پرمصرف مردم اهمیت خاصی داشته است که این روند ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری، از وجود بیش از ۹۰۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به بازار در مرغداری‌های استان ابراز رضایت کرد و افزود: اداره پشتیبانی دام سازمان جهادکشاورزی نیز بیش از ۱۶۰ تن گوشت قرمز  و ۱۲۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب در انبارهای استان ذخیره‌سازی کرده است و آماده توزیع دارد.

نصیری، با بیان اینکه کالاهای اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره شده است، گفت: چنانچه افرادی در نحوه توزیع و عرضه این کالاها خللی ایجاد کنند متولیان امر موظفند در کمترین زمان آن‌ها را شناسایی و برای برخورد به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی گفت: محصول شکر و برنج خارجی با قیمت مصوب دولتی به عنوان یکی از کالاهای اساسی به اندازه نیاز و حتی بیشتر از نیاز  استان، در انبارها ذخیره شده و در توزیع این محصولات پرمصرف در بازار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در خصوص تصمیم‌گیری برای تغییر قیمت تخم‌مرغ و مرغ در استان اظهار داشت: با توجه به فراوانی محصولات یادشده در استان دلیلی بر افزایش قیمت وجود ندارد. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، نیز در این جلسه گفت: برای تامین کالا هیچ محدودیتی وجود ندارد و در شرایط کنونی، بازار آرام و تمامی اقلام اساسی مردم در انبارها موجود است.
سجاد رستمی تصریح کرد:به منظور کنترل قیمت کالاها و جلوگیری از گران‌فروشی در بازار، بازرسی های مستمر از واحدهای صنفی صورت می‌گیرد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال تا کنون افزون بر یکهزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و سفید در این استان تامین و توزیع شده است و بیش از ۱۶۰تن گوشت منجمد و ۱۲۰ تن مرغ منجمد آماده توزیع است.
سعید جعفریان دهکردی افزود: این میزان مواد پروتئینی، با هدف تنظیم بازار استان تامین و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار و تعاونی‌‎های مصرف در حال توزیع است.
به گفته جعفریان، امسال افزون بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های کشاورزی بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده است که از این میزان ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت، یکهزار و ۵۰۰ تن جو و ۲ هزار و ۵۰۰ تن سویا بوده است.
به گزارش ایرنا، اکنون ۱۶۶ اتحادیه ، ۹ اتاق اصناف و بیش از ۳۳هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.