به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: با وجود همه پتانسیل ها استان ایلام توسعه نیافته است و نمی توان تنها هشت سال جنگ تحمیلی را عامل اصلی کم توسعه بودن استان اعلام کرد.
وی ادامه داد: در سیستم مدیریتی هم همین تنگ نظری ها وجود دارد که باید اصلاح شود.
استاندار ایلام افزود: در انتصاب مدیران توانمندی و همراهی با دولت مد نظر است و تعیین صلاحیت به عهده اطلاعات بوده و عملکرد مدیر توسط دستگاه های نظارتی بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضا بررسی می شود.
سلیمانی دشتکی از مدیران خواست به جای تخریب مدیر قبل از خود برنامه های خود را تقویت و اجرا و جایگاه خود را رشد و ارتقا دهند.

وی در ادامه به بحث بررسی قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: مرغداران باید سود معقولی داشته و ضرر هم نکنند که این امر نیازمند برنامه ریزی در زمان جوجه ریزی ، تأمین نهاده ها و دارو امکان پذیر است.

استاندار ایلام اضافه کرد: باید شرایط رقابت پذیری مرغداران در استان را مهیا کنیم و پس از تحویل سهمیه مشخص مرغدار برای مصرف بازار استان به وی اجازه خروج مرغ از استان دهیم.
سلیمانی دشتکی افزود: اکنون میزان تولید مرغ ایلام چند برابر مصرف استان است و باید در این حوزه مدیریت داشته باشیم و حتما سود مرغداران را تضمین و از متضرر شدن تولیدکنندگان جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد: باید اجازه دهیم بازار تابع عرضه و تقاضا باشد و کاری به استان همسایه در خصوص قینت نداشته باشیم زیرا میزان مصرف و الگو آن با استان ما فرق دارد ضروری است که اتحادیه استان با برنامه ریزی دقیق طرحی اجرا کند که پیشتاز اتحادیه های کشوری باشد و دنباله رو کسی نباشد.
استاندار ایلام گفت: هر واحد مرغداری سهم تعیین شده خود از تولید مرغ را تحویل دهد و مابقی مرغ تولیدی خود را هر جایی که صلاح می داند به فروش برساند.
سلیمانی دشتکی افزود: باید خوراک طیور و دارو های لازم تأمین شود تا قیمت مرغ هم مشخض شود.

وی همچنین بر ضرورت اجرای طرح شهرک های صنفی به منظور خروج واحدهای آلاینده و مزاحم، ساماندهی بازار میوه و تره بار، اجرای شهرک سلامت شد و گفت: همه باید برای اجرای این طرح ها کمک کنند و همکاری مناسبی برای تسریع و به سرانجام رساندن آنها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست گزارشی از وضعیت بازار مرغ استان، میزان پیشرفت طرح شهرک صنفی  و نهاده های دامی و توزیع لاستیک ارایه شد.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.