برای نظارت بر بازار سامانه یکپارچه اعلام قیمت کالا و خدمات صنفی استان (سیاق) در هرمزگان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در حاشیه در نشست ستاد تنظیم بازار استان و کشور با اعلام این خبر گفت: مردم برای آگاهی از قیمت ۱۱۷ کالای اساسی به سامانه سیاق به نشانی سیاق دات اصناف هرمزگان دات آی آر (Sayagh.asnafhormozgan.ir) مراجعه کنند.

خلیل قاسمی افزود: مردم علاوه بر آگاهی از قیمت مصوب کالا‌های اساسی امکان ثبت شکایات و تخلفات صنفی را در سامانه اینترنتی سیاق دارند.

وی با بیان اینکه شکل بازرسی‌ها در سامانه سیاق به‌صورت اسنپی است بدین‌صورت که نزدیک‌ترین بازرس به محل شکایت مراجعه می‌کند، تصریح کرد: اپلیکیشن اعلام قیمت واقعی کالا‌های اساسی به‌عنوان ابزاری برای نظارت بر بازار تا هفته آینده در استان راه‌اندازی می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: در سامانه سیاق قیمت کالا‌ها در سه گروه اقلام اساسی و کالا‌های خانوار، میوه و تره‌بار و گوشت و مرغ و نرخ نامه مصوب خدمات صنفی اعلام‌شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اصناف هرمزگان طراحی‌شده است، عنوان کرد: در سامانه سیاق راهنمای استعلام قیمت به‌صورت پیامکی نیز وجود دارد؛ و مردم برای آگاهی از قیمت کالا‌های اساسی باید نام کالای موردنظر را به شماره ۳۰۰۰۹۱۲۴ پیامک کنند و به‌صورت خودکار از طریق سامانه پیامکی، قیمت کالای موردنظر ارسال می‌شود.

قاسمی در خصوص آخرین وضعیت عرضه و توزیع گوشت مرغ و اختصاص ارز برای ترخیص لاستیک از بندر شهید رجایی و موجودی کالای‌های اساسی در بنادر و گمرکات استان، افزود: میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های هرمزگان بر اساس نیاز استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: کمبود مرغ در استان وجود ندارد، ولی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص قیمت مرغ اختلاف‌نظر دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.