مهدی امیدوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در باره ادغام اتحادیه های میوه و تره بار کوچک و بزرگ در بجنورد اظهار داشت: با توجه به اینکه شاهد برخی تخلف ها در میدان بار بجنورد هستیم نیاز بود تا ساختار اتحادیه میوه و تره بار سامان یابد.

وی  با بیان اینکه این تخلف ها سبب افزایش قیمت میوه در سطح شهر شده است، گفت: قیمت میوه در بجنورد، واقعی نیست و تلاش می شود تا با ادغام اتحادیه ها، جلوی تخلف ها گرفته شود.

امیدوار گفت: اکنون حدود نیمی از ۱۳۰ غرفه میدان بار، پروانه ندارند و تاکنون هیچ برخوردی با این تخلف انجام نشده است.

۶ اتحادیه صنفی کم‌بنیه مالی بجنورد ادغام می‌شود

رئیس اتاق اصناف بجنورد در ادامه گفت: ادغام ۶ اتحادیه در مرکز استان در کمیسیون مربوطه مصوب شده و به مرور انجام می شود.

امیدوار اظهار داشت: بر اساس قانون نظام صنفی، اتاق اصناف می تواند نسبت به ادغام و یا تفکیک اتحادیه ها اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی فعالیت اتحادیه های ضعیف افزود: اتحادیه های ضعیف، کم بنیه مالی و همگن در هم ادغام می شوند تا توان مدیریت در آن، ارتقا یابد.  

امیدوار خاطرنشان کرد: برخی از اتحادیه ها، توان مدیریت و چرخاندن خود را ندارند و بر این اساس سبب بروز مشکل برای شهروندان می شود 

وی اظهار داشت: کاهش مشکل تداخل صنفی، ارتقای توان مالی، ایجاد بستر برای نظارت بهتر و کسب رضایت مردم از اهداف ادغام اتحادیه ها است.

رئیس اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان کرد: پیش از این،  برخی اتحادیه ها در بجنورد در هم ادغام شده است و اخیرا هم اتحادیه های میوه و تره بار کوپک و بزرگ در هم ادغام شده اند و اتحادیه جدید تشکیل شده است.  

انتقاد از گرانی میوه 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هم در نشست کارگره تنظیم بازار استان، از گران بودن میوه در بجنورد انتقاد کرد و گفت که بازار میوه و تره‌بار شهر بجنورد جزو بازارهای گران‌ است.

محمود قنبری اظهار داشت: در میوه‌فروشی‌ها شاهد تفاوت قیمت یک نوع میوه هستیم و در این زمینه،  سازمان صنعت، معدن و تجارت باید برای رسیدگی به این مشکل ورود جدی داشته باشد و اتاق اصناف استان بداند وظیفه این اتاق تنها صدور مجوز کسب نیست بلکه باید بر قیمت‌ها هم نظارت داشته باشد.

در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۱۲ هزار کسبه مشغول به فعالیت هستند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.