به گزارش ایرنا، نوسان و روند به افزایش قیمت مرغ مردم را گلایه مند کرده و البته در این میان اصناف هم دچار مشکل شده اند.  

مردم به انتظار کاهش قیمت مرغ و اجرایی شدن مصوبه ستاد تنظیم بازار هستند تا گوشت مرغ را به قیمت ۱۲۹ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول، خریداری کنند.  

در این شرایط میزان خرید این محصول به طور قابل توجهی کاهش یافته است. البته کاهش میزان خرید هم نتوانسته است افساری بر پرواز قیمت باشد و به گفته برخی کسبه، اگر میزان خرید و تقاضا کاهش نیافته بود، قیمت مرغ بیش از این افزایش می یافت.  

مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم پیش از این از مصوب شدن قیمت مرغ خبر داده و اعلام کردند که فروش بیش از این میزان، تخلف است البته اجرایی شدن این مصوبه در استان مستلزم این است که در کشور اجرایی شود.  

یکی از شهروندان بجنورد در این باره گفت: واقعا جای تعجب است که قیمت یک محصول در بازار به این اندازه نوسان داشته باشد.

علی روحانی اظهار داشت: قیمت مرغ در سال جاری، چند بار افزایش و کاهش یافته است هر کیلوگرم از ۱۲۰ هزار ریال تا ۹۰ هزار ریال و ۱۵۰ هزار ریال بالا و پایین آمده و اکنون هم که نزدیک ۱۵۰ هزار ریال است.

وی گفت: افزایش قیمت این محصول سبب گلایه و نگرانی مردم شده است.  

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد در این باره گفت: گوشت مرغ در مرکز استان امروز ۱۴۳ هزار تا ۱۴۵ هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد که این رقم نسبت به دیروز سه هزار ریال افزایش دارد.

حسین قاسم زاده اظهار داشت: قیمت گوشت مرغ ۱۲۹ هزار ریال در ستاد تنظیم بازار مصوب شده است اما این مصوبه هنوز در استان اجرایی نشده است البته اجرایی شدن آن مستلزم اجرایی شدن در سطح کشور است.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ سبب شده تا میزان فروش اصناف کاهش یابد زیرا مردم انتظار دارند به قیمت مصوب یعنی ۱۲۹ هزار ریال عرضه شود.

قاسم زاده گفت: در بجنورد، روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن گوشت مرغ عرضه و مصرف می شود اما با افزایش قیمت این محصول، روزانه هفت تا هشت تن از میزان مصرف کاسته شده است.  

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد خاطرنشان کرد: قیمت مرغ را معمولا عرضه و تقاضا مشخص و تعیین می کند و در تابستان با افزایش دمای هوا، میزان تولید در سالن های مرغداری کاهش می یابد.  

وی گفت: امسال در برهه ای از زمان، به واسطه افزایش میزان تولید و عرضه قیمت گوشت مرغ به ۹۰ هزار ریال هم رسید و در آن زمان، مرغداران گلایه مند شدند.  

قاسم زاده افزود: مسئولان می توانند برای مدیریت بازار، زمانی که میزان تولید بیش از میزان تقاضا است، وارد عرصه شده و بخشی از مرغ های تولیدی را خریداری و ذخیره کنند تا بازار در زمان کاهش میزان تولید مدیریت شود.

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد افزود: بخشی از افزایش قیمت، مربوط به افزایش میزان تقاضا و کاهش میزان تولید و عرضه است اما انتظار می رود بازار این محصول مهم مدیریت شود.

تلاش و تماس خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با علی اصغر عباسپور، رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی و نیز مسئولان جهادکشاورزی بی نتیجه ماند.  

در خراسان شمالی ۹۵ واحد مرغداری راه اندازی شده است که ۷۸ واحد از این واحدها فعال است.  

بخش زیادی از نیاز مردم خراسان شمالی به گوشت مرغ در داخل تامین و مابقی از سایر استان ها وارد می شود.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.