حیدر علیپور دهکردی شامگاه یکشنبه در دویست و چهاردهمین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، تاکید کرد: مشارکت مدیریت شهری در طرح‌های مرتبط با وقف (موقوفه) به صورت ۲ جانبه می‌تواند در تسریع روند توسعه شهری و تحقق اهداف مرتبط با موقوفات تاثیرگذار باشد.

وی افزود: شورای اسلامی شهرکرد برای ترویج و اشاعه فرهنگ وقف بین مردم چهارمحال و بختیاری پیشنهاد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص نامگذاری یک مکان با این عنوان را بررسی خواهد کرد.

علیپور دهکردی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهرکرد همچنین بهره‌گیری از اسامی واقفان بزرگ مرکز چهارمحال و بختیاری در نامگذاری خیابان‌ها، میادین و معابر را بررسی و در راستای اجرایی شدن آن اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری شهرکرد برای ترویج فرهنگ وقف و ارتقای کمی و کیفی موقوفات همکاری لازم با اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به منظور ترویج  فرهنگ وقف در بین شهروندان درخواست نامگذاری خیابان مقابل این اداره کل در محله کوی فرهنگیان شهرکرد به شورای اسلامی مرکز استان ارائه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری تاکید کرد: توسعه و زیباسازی فضاهای اطراف و مقابل امامزادگان دو معصوم شهرکرد از مهمترین نیازها و طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری مشارکتی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری و مدیریت شهری در مرکز استان است.

وی اظهار داشت: امید است با موافقت اعضای شورای اسلامی شهرکرد در نامگذاری برخی خیابان‌ها، میادین و معابر به نام واقفان بزرگ مرکز چهارمحال و بختیاری بتوان ضمن قدردانی از آنان در راستای ترویح این سنت پسندیده تلاش کرد.

به گزارش ایرنا، به تازگی ۵ وقف جدید به ارزش ۱۶ میلیارد ریال از سوی واقفان خیراندیش چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

با ثبت این ۵ وقف جدید تعداد موقوفات به ثبت رسیده چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری به ۲۶ مورد افزایش یافت.

تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ موقوفه به همراه ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

اعضای شورای اسلامی شهرکرد همچنین بنا به پیشنهاد امامقلی بلالی دهکردی رئیس کمیسیون نظارت بر املاک و مستغلات این شورا با عضویت علی‌اصغر سلیمان دهکردی، نعمت‌الله جهانبخشی، تقی مبینی دهکردی و ابراهیم صفری بعنوان اعضای این کمیسیون موافقت کردند.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.