به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان،حجت الاسلام اسماعیل تدینی درحاشیه بازدید از پروژه فرهنگی و مذهبی موقوفه سید علی مرتضوی شهر کرمان با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات اجرایی در رونق گرفتن موقوفات، حمایت از طرح های سرمایه گذاری است افزود: از ابتدای سال جاری در هر شهر این استان یک پروژه سرمایه گذاری در حوزه موقوفات تعریف شده است.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم اوقاف در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در موقوفات متمرکز شده که در همین راستا در بیشتر مناطق استان حداقل یک پروژه سرمایه گذاری را در دست اقدام داریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه حجم و پراکندگی حوزه موقوفات استان بالاست تصریح کرد: این حجم بالای موقوفات با سیستم اداری تناسب ندارد و باعث شده در جاهایی به موقوفات آسیب وارد شد.
حجت الاسلام تدینی گفت: در استان کرمان بیش از هشت هزار موقوفه ،700 متولی و قریب به 85 هزار مستاجر متصرف در حوزه موقوفات وجود دارد، که اگر مطالبات موقوفات به موقع پرداخت شود علاوه بر اجرای نیات خیر واقفین بسیاری از مشکلات و موانع موجود در جامعه به وسیله سنت حسنه وقف مرتفع خواهد شد.
وی افزود: بسیاری از املاک و اراضی موقوفات استان متاسفانه به دلایلی سالها است بلااستفاده و مورد غفلت قرار گرفته که می توان با یک برنامه ریزی مدون در راستای اجرای طرح های اقتصادی و جذب سرمایه گذار زمینه ایجاد تولید اشتغال را در استان فراهم آورد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در آمد وقف و موقوفات طبق نیات خیر واقفان باید در خدمت به جامعه و مردم باشد تصریح کرد: احیا و آبادانی موقوفات در جهت تولید اشتغال منجر به اعتماد عمومی جامعه به وقف می شود.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.