قهرمان آماره عصر روز شنبه در حاشیه جلسه برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت جوش ایران در شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات در ۲ بخش زنان و مردان برگزار می‌شود که تاکنون ۱۲ استان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه عکس، ، نمایش جوش زیرابی در آکواریوم، غرفه ملکه جوش ایران و نقاشی جوش ، نمایش جوش اصطکاکی و اغتشاشی، غرفه شرکت های معتبر در حوزه جوش، برگزاری کارگاه آموزشی ، نمایش کاملترین ماکت طرح‌های صنعتی جوش، تجلیل از پیشکسوتان صنعت جوش و افتتاح نخستین موزه صنعت جوش ایران در شهر هفشجان از برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات است.

وی افزود: همزمان با این دوره از مسابقات بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی  و نهمین کنفرانس ملی آزمایش غیرمخرب  که در دانشگاه شهرکرد در تاریخ ۲۱ و ۲۲  آبان ماه برگزار می شود.

آماره اظهار داشت:آشنایی مردم با توانمندیهای صاحبان حرفه و مهارت و صنعتگران به منظور اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و تقویت روحیه رفاقت و رقابت برگزار می‌شود.

وی از افتتاح دومین کارگاه آموزش تخصصی جوش ایران در شهر هفشجان در سطح کشور بعد از  ماهشهر خبر داد وگفت: این کارگاه آموزشی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در مرکز آموزشی جوشکاری هفشجان با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان، کمک های شهرداری و شورای شهر هفشجان احداث شده است.

نماینده اتاق بازرگانی شهرکرد در اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز از افتتاح نخستین آکواریوم جوش ایران در مرکز فنی و حرفه‌ای شهر هفشجان خبر داد و گفت: این آکواریوم با همکاری بخش خصوصی، اداره کل آموزش فنی و حرفهای، انجمن علم و تکنولوژی صنعت جوش هفشجان به ابعاد  ۶ متر در۲.۵ متر و ارتفاع ۳ متر احداث شده است.

بهرام‌الله بخشی افزود: این طرح با توجه به اینکه یکی از نیازهای اصلی و اساسی در اجرای طرح های آبی فعالیت جوشکاران متخصص در صنعت جوش زیرابی است و صنعتگران شهر هفشجان از دیرباز در حوزه صنعت جوش در سراسر کشور فعالیت دارند، این آکواریم در مرکز جوش شهر هفشجان احداث شد.

وی اظهار داشت: مخزن این آکواریم بیش از ۵۰ هزار لیتر آب ظرفیت دارد که صنعتگران و هنرجویان رشته صنعت جوش در این فضا با فنون صنعت جوش زیرآبی آشنا می‌شوند.  

هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر از صنعتگران جوشکار در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در طرح های مختلف  صنعتی، عمرانی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.