ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری منجر می شود. دولت مصمم است تا رویکرد گسترش بیمه های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثری بردارد.

 محمد امید روز شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان افزود: هم اینک یک میلیون خانوار روستایی از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان برخوردار هستند و با اجرای طرح جدید روستاییان بیشتری از خدمات این صدوق بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰هزار خانواده روستایی از مزایای بیمه اجتماعی روستاییان، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید توجه دولت به مناطق روستایی از رشد بالایی برخوردار شده و روستاییان بسیاری از خدمات بیمه بهره‌مند شدند.

امید خدمات ارائه شده به مردم مناطق روستایی در نظام جمهوری اسلامی را قابل توجه دانست و گفت: این خدمات در دولت تدبیر و امید نیز از روند مطلوبی برخوردار شده و امید می‌رود با تدوین سند توسعه اقتصادی روستاها در تمامی استان‌ها این روند شتاب بیشتری نیز بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان بودجه و برنامه‌ریزی نیز در خصوص فرایند تدوین سند توسعه اقتصادی روستایی در کشور به خبرنگاران گفت: طبق برنامه ششم توسعه هر سال برای ۵ هزار روستا سند توسعه اقتصادی تهیه می‌شود که در مجموع طی این برنامه ۲۵ هزار روستا دارای چنین سندی می‌شوند.

حبیب جباری با بیان اینکه رویکرد سند توسعه روستایی، تسهیل‌گرانه است، اظهار داشت: توصیه ما به مشاوران طرح این بوده است که سند به نحوی تدوین شود که جنبه اجرایی داشته باشد.

وی افزود: در سند توسعه روستایی تنها به تهیه اسناد بسنده نمی‌شود و سند باید قابلیت اجرایی داشته باشد از همین رو تعامل مقامات محلی یکی از ضرورت‌های تدوین این سند به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، نخستین سند توسعه روستایی کشور روز شنبه با حضور مقامات کشوری و استانی در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

این سند با هدف رونق اشتغالزایی و تحقق توسعه پایدار مطابق با اسناد بالادستی و آمایش سرزمینی تدوین شده و تلاش دارد تا با رفع مشکلاتی نظیر بیکاری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها و رشد منفی جمعیت در این مناطق جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.