حیدر علیپور دهکردی شامگاه یکشنبه در دویست و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری،به حضور تعدادی از فرهیختگان و استادان دانشگاه‌های استان در شورای اسلامی شهرکرد اشاره و تصریح کرد: این افراد فعال در حوزه فرهنگ، درخواست نامگذاری برخی معابر و میادین شهرکرد به نام مفاخر علمی این استان مانند "مسعود فرزانه دهکردی" و نابغه بزرگ دنیا "مرحومه مریم میرزاخانی" را داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری برای تحقق این امر پیشنهادات خود را از طریق کمیته نامگذاری ارائه و در صورت تایید مراجع ذی‌ربط نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد:‌ این افراد همچنین از تلاش‌های شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد برای نامگذاری برخی معابر و میادین شهرکرد به نام‌های ملی مانند "تنب بزرگ"، "تنب کوچک"، "خلیج‌فارس" و "زاینده‌رود" قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا، به تازگی از سوی کنفرانس بین المللی (IWAIS سال ۲۰۱۹)، جایزه رسمی کنفرانس به پروفسور مسعود فرزانه دهکردی استاد دانشگاه شیکوتیمی کبک کانادا به پاس کارها و پژوهش‌های پیگیرانه در زمینه یخ‌زدگی اتمسفریک اهدا شد.

پروفسور فرزانه دهکردی پیش از دریافت این جایزه حدود ۳۰ جایزه و افتخار معتبر دیگر را در طول فعالیتش دریافت کرده است.

پروفسور مسعود فرزانه دهکردی در پائیز سال ۱۳۲۷ خورشیدی در خانواده‌ای فرهنگی در شهرکرد چشم به جهان گشود و دارای دانشنامه دکتری برق از دانشگاه "پال ساباتیه" فرانسه و گذراننده دوره فوق دکتری برق در این دانشگاه است.

وی پایه‌گذار بزرگ‌ترین لابراتوار یخ‌زدگی اتمسفریک در سراسر جهان و مؤسس بنیاد علمی مسعود فرزانه در کاناداست.

او دارای جایزه‌ای جهانی به نام "مسعود فرزانه" است که هر ۲ سال یک‌بار از میان نامزدهای گوناگون مهندسی برق از سراسر جهان به یک پژوهشگر برگزیده تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، مریم میرزاخانی، ریاضیدان نابغه ایرانی و استاد دانشگاه استانفورد متولد ۱۳ اردی‌بهشت ۱۳۵۶ در شهر تهران است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد همچنین گفت: با پرداخت اصل بدهی شهرداری به بانک شهر جرایم ناشی از تسهیلات بخشیده خواهد شد.

علیپور دهکردی افزود: با پیگیری‌های مستمر اعضای این شورا، شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری قرار شد تا شهرداری شهرکرد نسبت به تعیین تکلیف مانده بدهی خود بابت تسویه حساب وام اوراق مشارکت به بانک شهر اقدام کند.

وی افزود: همچنین براساس وعده مسئولان بانک شهر مقرر شد تا پس از تسویه حساب اصل باقیمانده بدهی تسهیلاتی شهرداری شهرکرد به این بانک هیچ وجهی بابت جریمه و سود پرداخت نشود.

 علیپور دهکردی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت‌: با توجه به وضعیت خیابان پنجم مجتمع فنآوران شهرکرد و اتصال این خیابان به کمربندی جنوب شهر،‌ قرارگیری تعمیرگاه‌های خودروهای سنگین،‌ راه‌بندان، ترافیک و نارضایتی شهروندان از وضعیت کنونی در این محل قرار شد تا پس از سپری شدن مراحل قانونی و تصویب در کمیسیون ماده ۵ چهارمحال و بختیاری نسبت به تعریض این خیابان اقدام شود.

علیپور دهکردی تاکید کرد: براین اساس عرض خیابان پنجم مجتمع فنآوران شهرکرد که پیش از این عرض آن کم شده بود دوباره از ۱۸ به ۲۷ متر تعریض خواهد شد.

وی افزود: ‌در همین راستا شهرداری شهرکرد موظف شد تا پلاک‌های واقع در طرح تعریض خیابان پنجم مجتمع فنآوران را تملک و به جای آن زمین یا ملک معوض به مالکان بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد در بخش بعدی سخنان خود تصریح کرد: در راستای تامین بخش مهمی از درآمدهای بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی و تعریض معابر اولویت‌دار با فروش ۲۴ پلاک از املاک شهرداری موافقت شد.

وی یادآور شد: از این تعداد ۴ پلاک از مغازه‌های درب امام‌زادگان دو خاتون و ۲۰ پلاک از زمین‌های مسکونی واقع در محله‌های ۳۲، ۳۵ و ۳۷ منظریه است.

علیپور دهکردی اظهار داشت:‌ براساس مصوبه اعضای شورای اسلامی شهرکرد قرار شد این املاک از طریق برگزاری مزایده کتبی فروخته و برای اجرای طرح‌های عمرانی و تعریض معابر اولویت‌دار مرکز چهارمحال و بختیاری هزینه شود.

به گزارش ایرنا، شهرکرد بعنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.