پرویز انصاری‌راد روز پنجشنبه در نخستین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال وبختیاری گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه تربیت محور و استراتژیک در تربیت معلمان جایگاه خاص در نظام آموزش عالی کشور دارد.

وی با اشاره به افزایش آمار فرهنگیان بازنشسته در سطح کشور گفت:بیش از ۵۰هزار دانشجومعلم در این دانشگاه جذب می‌شود که این امر نشانگر جایگاه و اهمیت این دانشگاه در توسعه کشور و نظام تعلیم و تربیت است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: در نظام آموزشی اگر معلم با صلاحیت علمی بالا تربیت شود می‌تواند یک نظام آموزشی خوب را اداره و دانش‌آموزان شایسته تربیت کند.

به گفته وی، تربیت اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان مهمترین دغدغه اولیاء دانش‌آموزان است که قبل از اینکه به آموزش علمی دانش‌آموزان توجه شود به بحث تربیت اخلاقی و اجتماعی، افزایش توانای زندگی و اجتماعی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان توجه شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: تنها مجرای تربیت معلم شایسته در کشور دانشگاه فرهنگیان است که امروزه نیازمند توسعه این دانشگاه در حوزه‌های مختلف هستیم.

انصاری‌راد ، به پایین بودن برخی شاخص‌های دانشگاه فرهنگیان از جمله کمبود فضای آموزشی، سراهای دانشجویی، کلاسهای آموزشی و ورزشی، اشاره کرد و گفت: با توسعه این شاخص‌ها می‌توان تنها مجرای ورود معلم به آموزش و پرورش را از طریق این دانشگاه افزایش داد که این امر نیازمند حمایت همه جانبه و برنامه‌ریزی منظم دارد.

وی به تربیت معلم تمام ساعتی در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که معلمان در راستای اسناد بالادستی و ساعت‌های ۶ گانه تربیتی نظام تعلیم و تربیت، آموزش ببینند تا معلمی که با منش اجتماعی ،اخلاقی،  اقتدار علمی بالا تربیت شود که توانای معلمی و سواد علمی فناوری را در دوره ۴ ساله گذرانده باشد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر کاستی‌های که در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه ریزی در کشور وجود دارد، گفت: این  امر زمینه بروز مسائل و مشکلات دیگر در کشور را فراهم می کند.

خدیجه ربیعی افزود: مهمترین  رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم است که عینی‌ترین نقش و مسوولیت را در کشور برعهده دارند.

وی به تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و برخی کارکنان دستگاه‌های اجرای از جمله  بهداشت  و درمان در مجلس اشاره کرد و گفت: دغدغه مجلس تعیین تکلیف افرادی است که عمر خود را در مسیر خدمت در آموزش و پرورش و بهداشت گذاشتند.

به گفته وی، در این میان ایراد اساسی به دولت و نبود نظارت بر نحوه بکارگیری و فعالیت این نیروهاست که باید افرادی که در این حوزه پذیرش می‌شدند و خواهند شد نظارت دقیق انجام شود که افرادی که شایسته هستند پذیرش شوند.

ربیعی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: تامین و تخصیص اعتبار لازم برای اجرای این طرح از مهمترین دغدغه های مجلس است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۳ پردیس خواهران و برادران در استان فعال است و در سال تحصیلی جاری بیش از یکهزار و ۸۷ دانشجو کارشناسی جذب این دانشگاه شدند، که ۷۷ درصد این دانشجویان در سراهای دانشجوی ساکن هستند.

از سال ۹۵ تاکنون ۹۴۲ دانشجومعلم در مقطع کارشناسی پیوسته از دانشگاه فرهنگیان استان فارغ التحصیل شدند.

راه‌اندازی و تاسیس دانشگاه جامع فرهنگیان در استان یکی محورهای این نشست بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.