نصراله صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارکان اصلی این سند تحول را باور قلبی، عزم ملی و دانش فنی تشکیل می دهد که ضرورت دارد دانشجو معلمان نسبت به این سند راهبردی شناخت کامل پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه سند تحول قانون اساسی آموزش و پرورش است ، یادآور شد: همه تصمیمات باید مطابق سند تحول باشد و در راستای اهداف سند تحول باید حرکت کرد.
وی خاطرنشان کرد: فلسفه تعلیم و تربیت به معنای رشد همه جانبه انسانی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه گرایش این سند به مقوله ایرانی و اسلامی بودن است ، یادآور شد: سند تحول به هستی و هستی شناسی، فرهنگ، تاریخ، تمدن، ادبیات، هنر و پژوهش نگاه جامعی دارد و بیان می کند که انسان باید کاوشگرانه تربیت شود.
وی تصریح کرد: ماموریت ما در این مجموعه فرهنگی این است که در کلاس هایمان انسان های جستجوگر و پژوهشگر تربیت کنیم.
صالحی اضافه کرد: در این دوره به مباحث شش گانه ساحت های تربیت در سند تحول بنیادین که شامل ساحت اعتقادی عبادی اخلاقی، تربیت زیستی بدنی ، اجتماعی سیاسی ، علمی فناورانه ، اقتصادی حرفه ای و زیبا شناسی هنری پرداخته شد.
وی ادامه داد: در این دوره در خصوص اصول حاکم بر برنامه درسی ملی که دین محوری ، تقویت هویت ملی ، نقش یادگیرنده ، مرجعیت معلم ، خانواده ، جامعیت ، توجه به تفاوتها ، تعادل ، یادگیری مادام العمر ، جلب مشارکت و تعامل ، یکپارچگی و فراگیری می باشد، نکات لازم ارائه شد.
وی از تفکر و تعقل به عنوان جایگاه محوری در هدف گذاری برنامه درسی ملی یاد کرد که اساتید و دانشجو معلمان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی تاکید کرد: فعالان دانشگاه فرهنگیان در تحقق و چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
دانشگاه فرهنگیان البرز 840 دانشجو معلم و 35 استاد دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.