به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، دانش پژوهانی که طی سال های 1395 تا 1397 از رساله های دکتری خود در رشته های روان شناسی و علوم تربیتی دفاع کردند می توانند یک نسخه از رساله دکتری و شرح حال خود را تا پایان دی ماه امسال به دبیرخانه نهمین دوره جایزه علمی دکتر کاردان ارسال کنند.
دبیرخانه این جایزه در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان دکتر کاردان، موسسه روان شناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان(دانشگاه تهران) واقع شده و شماره تلفن 88234696 برای آگاهی بیشتر اعلام شده است.
همه ساله همزمان با سالروز درگذشت دکتر علی محمد کاردان، استاد برجسته روان شناسی و تعلیم و تربیت و بنیانگذار روانشناسی اجتماعی در ایران، موسسه روان شناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان (دانشگاه تهران) با همکاری سازمان ها و انجمن های علمی و تخصصی جوایزی به نام آن استاد فقید به رساله‌های برگزیده دانش‌پژوهان مقطع دکتری در حوزه های روان شناسی و علوم تربیتی اهدا می کند.
مراسم اعطای جایزه علمی استاد دکتر علی محمد کاردان با حضور چهره های برجسته، فرهنگی و استادان دانشگاه همزمان با هفته معلم در اردیبهشت 1398 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
دکتر علی‌محمد کاردان، استاد ممتاز دانشگاه تهران و چهره ماندگار رشته تعلیم و تربیت، سال 1306 در شهر یزد به دنیا آمد و دی ماه 86 در سن هشتاد سالگی دارفانی را وداع گفت.
وی از شاگردان ایرانی «ژان پیاژه» و از بنیانگذاران دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در دانشگاه تهران و بنیانگذار رشته روانشناسی اجتماعی در ایران بود. دریافت نشان فرهنگ 1329 به دلیل احراز رتبه اول در دوره لیسانس فلسفه و علوم تربیتی از سوی وزارت فرهنگ، کسب عنوان پژوهشگر نمونه از سوی فرهنگستان علوم، ریاست دانشکده علوم تربیتی از سال 48 تا 58، دریافت نشان سپاس 1353 برای خدمات شایان از سوی شورای عالی فرهنگ رادیویی ایران، سرپرستی موسسه روانشناسی دانشگاه تهران طی سال‌های 1376- 1363، عضویت پیوسته فرهنگستان علوم از سال 1369، دریافت لوح تقدیر به دلیل خدمات مستمر علمی و فرهنگی از سوی رئیس‌جمهور وقت در بهمن ماه 1380، دریافت لوح تقدیر و بزرگداشت از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سال 1382، مدیریت گردهمایی پژوهشی روانشناسی و علوم تربیتی «سمت»، عضویت شورای پژوهشی سازمان‌های مختلف، عضو هیات امنای دانشگاه تربیت معلم، برنامه‌ریزی سلسله برنامه‌های آشنایی با علوم انسانی و اجتماعی و تربیت چندین نسل دانش‌آموخته در رشته‌های مختلف برخی دیگر از افتخارات دکتر کاردان است.
از میان تالیفات دکتر کاردان، کتاب «تاریخ روانشناسی» در سال 1368 به عنوان کتاب سال، برگزیده و ترجمه کتاب «جامعه‌شناسی و تربیت» در سال 1380 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایسته دریافت لوح تقدیر شناخته شد.
کارنامه‌ استاد پر از ترجمه های ماندگار در حوزه‌ فلسفه، تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، روش تحقیق و روانشناسی اجتماعی است که در این میان ‌ترجمه‌ شیوای روانشناسی اجتماعی نوشته‌ اتوکلاین برگ بیش از همه برای دانشجویان و دانش‌آموختگان روانشناسی آشناست.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.