علی حسین امیری روز شنبه در دهمین نشست هماهنگی پروژه های اجرای آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان افزود: امسال بیش از ۲۰۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح بوم سازگان  زاگرس در استان تخصیص داده شد.

وی با اشاره به انعقاد ۷۴ مورد قرار داد در راستای اجرای طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس در این استان اظهار داشت: این طرح در ۶۹۲ هزار و ۵۷۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و حوزه‌های آبخیز استان در حال اجراست.

وی هدف از اجرای این طرح را برنامه‌ریزی مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس استان، پیشگیری و کنترل خشکیدگی گونه‌های جنگلی و حفظ و ذخیره آب و رطوبت خاک، توسعه و غنی سازی جنگل همراه با بذر و نهال‌کاری عنوان کرد.

امیری افزود: تغییر الگوی مصرف سوخت، کاداستر و اطلاح هندسی نقشه های مناطق جنگلی ، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت آنها، اجرای عملیات‌های مکانیکی و آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی از دیگر اهداف اجرای این طرح در ۵ شهرستان لردگان، اردل، کیار، کوهرنگ و بروجن در استان است.

وی اظهار داشت: ۱۹ درصد مساحت استان را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد اما بیش از ۵۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به غنی‌سازی و توسعه مناطق جنگلی اختصاص داده شده است.

اجرای طرح بوم سازگان زاگرس از سال گذشته همزمان با ۱۰ استان زاگرس نشین کشور در استان چهارمحال وبختیاری کلید خورد.

در استان چهارمحال و بختیاری با ۱.۶ میلیون هکتار وسعت ۴۵ حوزه آبخیز وجود دارد که اجرای طرح‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک و بیومکانیک در استان باید به صورت تلفیقی اجرا شود. 

 امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.