عباس قبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: عملیات آبخیزداری بیولوژیکی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در روستاهایی که دارای طرح های مرتعداری هستند با مشارکت مردم، جوامع محلی و بهره برداران محلی اجرا می شود.

وی عنوان کرد: عملیات‌های پیش بینی شده برای اجرا در سطح جنگل ها و مراتع این استان شامل بذر پاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیم زارهای کم بازده، کود پاشی، کشت علوفه دیم، مرمت چشمه، نصب آبشخور و حفاظت و قرق مراتع است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان همدان افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته ۲۶ طرح بیولوژیک در  ۱۰ شهرستان اجرا می شود.

قبادی گفت: با توجه به حجم بالای عملیات بیولوژیک آبخیزداری و تخصصی بودن آن، برنامه ریزی و اجرای طرح های بیولوژیک آبخیزداری در دستور کار معاونت فنی قرار دارد.

وی اظهار داشت: با تاکید رئیس سازمان جنگل ها، امسال بخش زیادی از اعتبارات طرح های آبخیزداری به منظور اجرای عملیات بیولوژیکی برای تقویت و حفظ پوشش گیاهی اختصاص داده شده و حدود هفت هزار هکتار عملیات بیولوژیکی در این استان انجام می شود.

قبادی اضافه کرد: در عملیات بیولوژیک آبخیزداری از گونه‌های بروموس تومنتولوس، بروموس اینرمیس، آگروپایرون النگاتوم، باریچه، اسپرس، یولاف،پوتریوم، جاشیر و یونجه دیم در اراضی ملی استان استفاده می شود.

اعتبار طرح های آبخیزداری و آبخوان داری این استان با ۲ برابر افزایش به ۳۳۰ میلیارد ریال در سالجاری رسید و این طرح ها به صورت جامع و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۲۷ حوزه آبخیز اجرایی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.