پیمان فقیه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اعتبارات صندوق توسعه ملی با عنایت و اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کاداست اراضی جهت تعیین دقیق حدود و ثغور اراضی ملی و مستثنیات قانونی آن‌ها صورت می‌گیرد.

 فقیه تصریح کرد: خروجی و نتیجه این اقدام، شفافیت هرچه بیشتر در حدود و ثغور اراضی ملی و مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و حفاظت هرچه بیشتر و مستدل‌تر از انفال است.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: در واقع هدف از کاداست این است که با توجه به نقشه‌های اجرایی موجود، هر چیزی در نقشه و طبیعت بر سر جای خود بنشیند که این اقدام، اشتباهات و نواقص احتمالی موجود در نقشه‌ها را مرتفع کرده و حفاظت از اراضی را برای دولت، آسان‌تر خواهد کرد.

وی گفت: از دیگر اقدامات این اداره کل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در برخی روستاهای استان است.

فقیه اظهار داشت: این اقدام برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، اراضی نیمه‌جنگلی و از بین رفتن پوشش گیاهی اراضی همجوار روستاهای محروم و فاقد سوخت مناسب فسیلی که مردم برای گرمایش آب از درختان جنگلی و بوته‌های مجاور روستاها استفاده می‌کنند، انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات جاری و داخلی اداره کل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری ۸۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در شماری از روستاهای شهرستان‌های ماهنشان و زنجان نصب شده است.

فقیه افزود: این تعداد مربوط به سال جاری بوده و در سال‌های گذشته نیز نصب آبگرمکن خورشیدی به تناوب در روستاها وجود داشته و ۹۰ دستگاه نیز در سال گذشته در روستاهای سه شهرستان نصب شده است.

وی تصریح کرد: تهیه، حمل و نصب آبگرمکن‌ها بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده و روستاییان فقط هزینه لوله‌کشی به سرویس‌ها و آشپزخانه را بر عهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.