انشاالله کولانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، این گونه‌ها را شامل چویر (چنور)، کندل کوهی (زو)، کنگر، ریواس، باریجه، آنغوره، آوندل (گنور)، علف گاوزبان، زیره و آویشن دانست.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص اعتباراتی در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی که از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تخصیص داده شده است، افزود: این گونه‌های گیاهی را در اختیار تعاونی‌های مجری طرح‌های مرتعداری قرار می‌دهیم.

وی توضیح داد که اعضای تعاونی‌ها پس از اولین بارش با نظارت کارشناسان منابع طبیعی، این گونه‌ها را کشت، حفاظت و نهایتا بهره‌برداری می‌شود که تاثیر به سزایی در حفظ این گونه‌های طبیعی داشته و مانع از نابودی و سیر قهقرایی آنها باتوجه به بهره‌برداری بیش از حد خواهد داشت.

کولانی این اقدام را در راستای حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی و بستر حیات و توسعه پایدار کشور دانست.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد که اکنون یک هزار و ۳۰۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.