جمال عرف روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور براساس سیاست‌های ابلاغی انتخابات، که تصریح کرده است الکترونیکی شدن در مراحل ثبت‌نام و اخذ و شمارش آرا، تکلیفی برعهده این وزارتخانه است بر این اساس مرحله احراز هویت الکترونیکی در انتخابات خواهد بود و سامانه انتخابات، احراز هویت را برعهده دارد و در این زمینه ، احراز هویت افراد براساس کد ملی است که اعلام می کنند و این نشان می دهد این شماره کد ملی می تواند رای بدهد یا رای نمی تواند.

عرف اظهار داشت: ویژگی سامانه ، این است که  کد ملی مبنای احراز هویت افراد در انتخابات است و شناسنامه جعلی یا فرد متوفی وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت:قدم دوم، اخذ رای است، که وزارت کشور در این مرحله نیز  براساس ظرفیت هایی که دارد، اعلام آمادگی کرده است و در این زمینه با شورای نگهبان در حال رایزنی است تا توافقات اولیه را با شورای نگهبان ایجاد کند.

عرف گفت: در مرحله احزار هویت نیز از دستگاه‌های موجود استفاده می‌شود و دستگاه های جدید نیز سفارش داده شده است و بخشی دیگر از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده میشود و براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات، تمامی دستگاههای اجرایی موظفند تجهیزات لازم را در اختیار استانداران، فرمانداران و بخشداران قرار دهند و در مجموعه جهت‌گیری کلی وزارت کشور ایجاد اعلام آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک است، منتهی تا مقداری که می‌شود ظرفیتها را ایجاد کرد و آن مقداری که با شورای نگهبان با عنوان ناظر انتخابات به توافق رسید.

وی در خصوص سفر خود به چهارمحال و بختیاری گفت : این شانزدهمین سفر استانی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور است که در این سفرهای ارزیابی از عملکرد ستادهای انتخاباتی استان ها مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی، ارزیابی شرایط سیاسی و اجتماعی استانها در این سفرها انجام می شود و نشست با ستاد انتخابات و معتمدین و فعالان سیاسی و اجزاب برگزار می شود تا انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار شود همانگونه که در سیاست کلی انتخاباتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و رییس جمهوری آن را به وزارت کشور ابلاغ کرده است و این مبنای کار قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور برای شرکت در آیین گشایش فرمانداری شهرستان تازه تاسیس خانمیرزا به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان در تاریخ دوم اسفندماه  ۰۲ /۱۲ /۱۳۹۸ برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ ۱۰ /۰۹ /۱۳۹۸ به مدت یک‌هفته تعیین شده است.

۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.