به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عملیات اجرایی پروژه آبرسانی بن به بروجن از سه ماهه دوم سال ۱۳۹۱ آغاز و شامل ۱۳ کانون شهری و ۱۱ مجموعه روستاهای اطراف است. اجرای ۹۳ کیلومتر از خط اصلی و تملک مسیر خط و اجرای ایستگاه‌های شماره دو و سه، اجرای تصفیه‌خانه و اجرای شبکه انتقال برق تاکنون انجام شده که در مجموع تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این گزارش حاکی است، این طرح دارای یک تصفیه‌خانه و سه ایستگاه پمپاژ و خط اصلی به طول ۱۱۶ کیلومتر است که با تخصیص ۴۱ میلیون متر مکعب آب در سال آب شرب حدود نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند.
سد مخزنی باباحیدر (غدیر) در مجاورت باباحیدر شهرستان فارسان با هدف اصلی مهار آب‌های سطحی و سیلابی رودخانه سراب باباحیدر و بهره‌گیری از آن برای تامین آب شرب و صنعتی شهرستان فارسان به میزان ۱۰.۵میلیون متر مکعب و توسعه و بهبود کشاورزی اراضی محدوده طرح به میزان ۵ میلیون متر مکعب احداث شده است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح به بیش از ۷۲ درصد رسیده است.
 پروژه آبرسانی به فارسان با هدف تامین ۴۴۱ لیتر در ثانیه آب برای شهرهای فارسان، باباحیدر، جونقان و روستاهای اطراف تاکنون بیش از ۱۱ درصد پیشرفت داشته است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1258200
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.