به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، به همت دفترهمکاری های علمی و بین المللی و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، دانشگاه شهرکرد برای نخستین بار در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز The World University Rankings ۲۰۲۰ / Times Higher Education در میان دانشگاه های برتر جهان  قرار گرفت.

نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز برای معرفی برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و بر اساس آن دانشگاه شهرکرد به همراه  ۳۹ دانشگاه  ایرانی در میان ۱۳۹۶ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

در نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰ توسط تایمز، که یکی از معتبرترین نظام های رتبه‌بندی جهانی پیرامون دانشگاه های برتر جهان است، ۱۳۹۶ دانشگاه از ۹۲ کشور به عنوان دانشگاه‌های برتر جهان انتخاب شدند و بر این اساس ۴۰ دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

در این رتبه بندی شاخص های عملکردی در ۵ حوزه آموزش (محیط آموزشی با وزن ۳۰ درصد )، پژوهش (حجم، درآمد و شهرت با وزن ۳۰ درصد )، استنادها (تاثیر پژوهش با وزن ۳۰ درصد)، چشم انداز بین‌المللی (اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهش با وزن ۷/۵ درصد )، و درآمد صنعتی(انتقال دانش با وزن ۲/۵ درصد ) گروه بندی شده است.

جدول سال ۲۰۲۰ مبتنی بر ۱۳ معیار رتبه بندی است. در این رتبه بندی از ۱۲/۸ میلیون برونداد پژوهشی و ۷۷/۴ میلیون استناد برای ارائه تصویری روشن از عملکرد پژوهشی موسسات آموزش عالی جهان استفاده شده است.

در این رتبه بندی دانشگاه هایی که فاقد دوره کارشناسی هستند یا برون‌دادهای پژوهشی آنها بین سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ کمتر از ۱۰۰۰ اثر باشد در رتبه بندی شرکت داده نمی شوند.

 تعداد دانشگاه های برتر جمهوری اسلامی ایران در بین ۱۳۹۶ دانشگاه برتر جهان ۴۰ دانشگاه(۱۳ درصد از دانشگاه‌های کشور)، ترکیه ۳۴، مصر ۳۰، عربستان سعودی ۷ و امارات متحده عربی ۴ دانشگاه می‌باشد.

 هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۵ رشته گرایش در ۸ دانشکده مشغول تحصیل هستند و  این دانشگاه از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی بهره مند است که در عرصه های ملی و بین المللی دستاوردهای علمی متعددی کسب کرده اند.
به گزارش ایرنا، از مهرماه امسال در دانشگاه شهرکرد، رشته بهداشت و بیماری آبزیان در مقطع دکترای تخصصی و گرایش‌های جدیدی در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی مواد، مدیریت کشاورزی، ادبیات روایی و مشاوره شغلی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود.
همچنین از سال تحصیلی جدید رشته علوم سیاسی در دانشکده فارسان و رشته مواد در دانشکده فنی و مهندسی بروجن در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.
هم اینک ۵ تشکل سیاسی، ۴۵ انجمن علمی و ۲۸ کانون فرهنگی در این دانشگاه فعال هستند و ۲۰ دانشجو از کشور افغانستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.