به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز دوشنبه در نشست خبری با  رسانه های استان البرز افزود: باوجود اینکه مراکز علمی کاربردی با توجه به پذیرش دانشجویان بومی امکانات خوابگاهی ندارند اما تامین این امکانات یکی از الزام‌های کسب مجوز بین المللی محسوب می‌شود.

وی با یادآوری تحصیل ۵۰۰ دانشجوی خارجی مقیم در مراکز علمی و کاربردی کشور و بین المللی شدن مرکز قند کرج و یک مرکز دیگر در تهران اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی مراکز بین المللی علمی کاربردی در کشور دانشجویان خارجی غیرمقیم نیز برای تحصیل در این دانشگاه جذب شوند.

امید خاطر نشان کرد: گروهی از کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با عزیمت به اصفهان در حال بررسی امکانات یکی از مراکز علمی کاربردی معرفی شده برای کسب مجوز بین‌المللی هستند.

وی ادامه داد: یک مرکز علمی کاربردی نیز در جزیره کیش در زمینه هتل‌داری و گردشگری فعالیت می کند و رایزنی‌هایی برای توسعه و ارتقای همکاری‌های این دانشگاه با دانشگاه‌های آلمان شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی پیش رو فقط ۱۰ درصد افزایش شهریه لحاظ کرده و تعداد ثبت‌نام شدگان مقطع کاردانی (۴۶ هزار نفر) ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

امید افزود: با این وجود، ۷۵ درصد ظرفیت دانشگاه همچنان خالی است و امیدواریم با پایان یافتن مهلت ثبت نام کارشناسی (پایان هفته جاری) تعداد دانشجویان این مقطع نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی با یادآوری توقف تحصیلات تکمیلی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌هایث لازم در مراکز علمی کاربردی خاطر نشان کرد: احتمال می رود برای سال تحصیلی آینده تعداد محدودی از مراکز دارای رشته‌های صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو بپذیرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تعداد مراکز، مدرسان و ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی را به ترتیب ۶۲۰ مرکز، ۴۷ هزار نفر و ۴۲۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: به دانشجویان دارای ایده و افرادی که نسبت به راه‌اندازی مرکز نوآوری اقدام کنند ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۲ درصد پرداخت می شود.

امید خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر ۱۲۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تبیین توانمندی استان البرز در بخش کشاورزی و دامپروری اظهار داشت: دانشگاه آماده همکاری و تعامل مطلوب با فعالان این بخش‌ها برای راه‌اندازی مراکز مرتبط است.

وی افزود: استان البرز از نظر تعداد مراکز علمی کاربردی مراکز علمی کاربردی جزو ۱۰ دانشگاه برتر و از نظر کیفیت جزوپنج دانشگاه برتر کشور محسوب می شد.

امید با یادآوری جدیت در فرایند جذب مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: از مهر ماه امسال استفاده از مدرسان غیرمجاز و افرادی که کد مدرسی ندارند ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف مجوز رشته تحصیلی و پذیرش دانشجو به این مراکز ارائه نخواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: استان البرز به عنوان الگوی برگزاری آزمون‌های متمرکز در کشور، این مهم را به بهترین نحو به سرانجام رساند.

امید با یادآوری  بهره‌برداری از پنج مرکز علمی کاربردی در استان البرز افزود: این مراکز با اهداف و ماموریت‌های خاصی راه‌اندازی شده اند.

 استان البرز ۲۶ هزار دانشجوی علمی کاربردی دارد که ۶۸ درصد آنان در مقطع کاردانی و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.