رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۹۷ تقریبا بطور ضرب الاجل و بدون آماده بودن زیرساخت‌های لازم با توجه به وعدههای مسولان محلی راه اندازی شد.

از آنجاییکه این دانشگاه دولتی است و هیچگونه شهریه از دانشجو دریافت نمی شود نیازمند تخصیص اعتبار بوده تا بتواند در تمام زمینه ها از جمله هزینه های عمرانی، جاری، مصرفی، رفاهی و تجهیزاتی فعالیت کند اما تاکنون هیچ بودجه ملی، استانی و  شهرستانی برای آن تعریف نشده است.

علیرضا حسابی مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها برای تامین غذای یک ماه ۱۳۵ دانشجوی این دانشگاه افزون بر ۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار افزود: ۱۳۵ دانشجو معلم شامل ۵۰ دختر و ۸۵ پسر در رشته آموزش ابتدایی و در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان چابهار در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی در سه کلاس درس و ۲ اتاق اداری مستقر و دارای ۱۸ استاد و ۶ نفر کارمند است.

حسابی مقدم گفت: در ابتدا مقرر بود روز بعد از افتتاح ۶۰ میلیون تومان بطور علیالحساب از سوی جوامع محلی به حساب دانشگاه واریز و اجاره بهای مکان‌های مورد استفاده این دانشگاه اعم از کلاسهای آموزشی و اداری و خوابگاهها واقع در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی که در مجموع ۱۳ میلیون تومان است نیز پرداخت شود که متاسفانه هر ۲ مورد انجام نشده است.

وی بیان کرد: با وجود پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد هنوز هیچ یک از وعدههای داده شده از سوی قشرهای مختلف مردم و مسئولان محقق نشده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار  ادامه داد: تنها برخی دستگاه‌ها نظیر شهرداری حدود ۳۰ میلیون تومان کمک کرده که از این اعتبار ۱۶ میلیون تومان پنج عدد کولر خریداری و ۱۴ میلیون تومان دیگر به حساب دانشگاه واریز شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اداره آموزش و پرورش علاوه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز این دانشگاه از لحاظ تجهیزات اقلامی از قبیل صندلی، میز، تخته و فایل و دستگاه کپی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان به دانشگاه فرهنگیان اهدا کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار نیز ۴۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از مطالبات پیمانکار غذای این دانشگاه پرداخت کرده است و سایر دستگاه‌ها هیچ گونه همکاری نکردهاند.

وی از تلاش‌ها و همکاری‌های فرماندار چابهار، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، منطقه آزاد، شهرداری و آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری با رفع موانع و مشکلات شاهد رشد و کیفیت این دانشگاه مهم باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار مساعدت و همکاری دلسوزان علمی و آموزشی را خواستار شد و گفت: چنانچه کمک و همراهی صورت نگیرد امکان تعطیلی زود هنگام این دانشگاه وجود دارد. 

حسابی مقدم تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت معلمان، مدیران و مربیان را برعهده دارد و نقش بسزایی در توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفهای منابع انسانی دارد. 

مشکلات ساختمان خوابگاهی و آموزشی مرتفع می شود

مشکلات و نیازمندیهای دانشگاه فرهنگیان چابهار و پیگیریهای فرمانداری زمینه دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان با فرماندار شهرستان ویژه چابهار را فراهم کرد.

فرماندار چابهار در این دیدار اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نقش بسزایی در توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفهای منابع انسانی دارد و باید هرچه سریعتر مشکلات فضای آموزشی و خوابگاهی آن مرتفع شود.

رحمدل بامری افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستند و با توجه به نیاز حوزه آموزش و پرورش یک عزم جدی نیاز است تا بتوانیم شرایط مناسبی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم سازیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد پذیرش با عنایت به نگاه‌های مثبت کشوری و پیگیریهای مکرر نسبت به سال گذشته بیشتر و در قالب پیوسته و ماده ۲۸ خواهد بود.

منصور نیک پناه افزود: مشکلات خوابگاهی و رفاهی و ساختمان آموزشی و اداری دانشگاه فرهنگیان چابهار مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا به نتیجه مثبت برسد.

وی بیان کرد:  کد دانشگاهی برای شعبه چابهار ایجاد و تعداد دانشجویان هر سال بیشتر از گذشته خواهد شد و این مستلزم حمایت درون شهرستانی است.

وی خواستار همکاری و تعامل تمامی قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی شد و بر حمایت از دانشگاه و علم و تحصیل تاکید کرد.

۳۰۴۳ **۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.