اقبال عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود: دوران دفاع مقدس از ماندگارترین دوران انقلاب اسلامی است که برای ملت ما به ویژه نسل جوان درس ایثار، استقامت و از خودگذشتگی دارد.

وی گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس در راستای ترویج و نشر فرهنگ ایثار وشهادت است و باید ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین و فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود..

عباسی، بر برگزاری مراسم یادواره شهدا و همچنین بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور مردم تاکید کرد و گفت: برگزاری یادواره و برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت باید برپایه مردم،جامعه ایثارگری و تشکل های مردمی  برگزار شود.

عباسی اظهار داشت: در برگزاری آیین‌های بزرگداشت یاد و خاطره شهدا حضور مردم و خانواده ایثارگران و کیفیت‌گرایی مهم است.

 استاندار چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان افزود: فضاسازی شهری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی باید در این راستا استفاده شود.

وی به تجلیل از خانواده ایثارگران، شهدا و رزمندگان در طول سال و همچنین مناسبت ها تاکید کرد و گفت:دیدارها و سرکشی از این خانواده ها نباید به تعدادی از خانواده ختم شود، بلکه همه جامعه هدف، باید مد نظر مسوولان برای دیدار با خانواده شهدا باشد.

فرماندار شهرستان سامان نیز در این نشست از رونمایی از تندیس و ماکت تنها خلبان شهید استان چهارمحال و بختیاری سردار شهید نعمت الله اکبری همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

کمال اکبریان افزود: برای ساخت این ماکت و تندیس بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استان و اعتبارات شهرداری هزینه شده است.

وی گفت: شـهید امیر سرلشگر خلبان نعمت‌الله اکبری تنها خلبان شهید استان است که در سال ۱۳۲۰ در این شهرستان به دنیا آمد و۲۳آبان ماه سال ۵۹ در حین عملیـات در خاک دشـمن مورد هـدف قرار گرفت و بـه درجه رفیع شـهادت نائل و تا ابد جاویـدالاثر شد.

۳۱ شهریورماه تا ۷مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.