ترحم بهزاد روز سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی سراسری مدیران مراتع کشور در شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های نهال‌کاری، کپه‌کاری، بذرکاری، بذرپاشی، ذخیره نزولات و حفاظت و قرق در مراتع کشور در راستای طرح های اصلاحی و احیایی، کیفیت پوشش گیاهی مراتع هزینه می شود.

به گفته وی ، سال گذشته ۶۰۰میلیون ریال به این حوزه از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده بود.

وی گفت: از مجموع  ۱۶۴.۸ میلیون هکتار وسعت کشور، ۱۳۴.۴میلیون هکتارمنابع طبیعی است که ۸۴.۸ میلیون هکتار از این میزان مراتع است که ۵۰ درصد وسعت کشور را تشکیل می دهد.

بهزاد ، با تاکید بر اینکه ۶۳ درصد عرصه های منابع طبیعی را مراتع تشکیل می دهد، اظهارداشت: از ۸۴.۸ میلیون هکتار وسعت مراتع  ۷۸میلیون هکتارممیزی شده است.

به گفته وی، ۳۸ هزار و ۲۶۱ سامانه عرفی در کشور شناسایی شده و ۳۰۸ هزار پروانه چرا صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از این ۷۸میلیون هکتار مراتع کشور ۳۴.۲ میلیون هکتار تهیه طرح صورت گرفته و ۳۲.۲ میلیون هکتار هم طرح تصویب شده است.

وی با اشاره به حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری صحیح از عرصه های مرتعی کشور در راستای افزایش تولید علوفه و تامین معیشت بهره برداران افزود: در این راستا طرح های تلفیقی مرتعداری با نگرش طبیعت گردی، حیات وحش، آبزی پروری، ماکیان، تولید عسل، زراعت چوب در گرفته شده که بهره بردارن جوامع محلی به جای استفاده بیش از حد از مراتع  از این ظرفیت ها استفاده کنند.

گردهمایی دو روزه مدیران مراتع ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور روز در شهرکرد در حال اجراست که در خصوص حفظ و صیانت از مراتع ، توسعه کشت گیاهان دارویی و بهبود معیشت مرتعداران بحث و تبادل نظر می شود.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.