اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان افزود: دولت برای مهار نرخ بیکاری استان بیشترین تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری را به استان اختصاص داد که با هماهنگی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیشترین تخصیص این اعتبارات را در این حوزه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بنا بر گزارش‌های کمیته نظارت، تنها در ۵ درصد مجموع طرح‌ها انحراف مشاهده شده است که این انحرافات نیز مربوط به تعهد اشتغال، بیمه و تعداد اندکی مربوط به عدم اجرای طرح است.

عباسی تصریح کرد: اگر چه باید تلاش کرد تا هیچ انحراف و مغایریتی در اجرای طرح‌ها رخ ندهد اما قصور در وقوع انحراف ۵ درصدی قابل بخشش است و انتظار می‌رود نظارت‌ها بر ادامه اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان با همین جدیت و دقت تداوم یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب ۴۳۱ میلیاردی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به استان ابلاغ شد که جذب حداکثری آن رونق اشتغال در مناطق روستایی استان را نوید می‌دهد.

عباسی همچنین اجرای طرح یارانه دستمزد در استان را فرصت مغتنمی برای مهار نرخ بیکاری و رونق واحدهای تولیدی استان دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در پیشبرد این طرح تمام تلاش خود را بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از ثبت ۸ هزار و ۱۳ طرح متقاضی مشاغل پایدار روستایی و عشایری در سامانه کارا خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۱۷ طرح از سوی کمیته فنی تایید و برای عقد قرار داد به بانک‌های عامل معرفی شد.

حفیظ‌الله فاضلی افزود: از تعداد طرح‌های ارسال شده به بانک‌ها،۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات به ۳ هزار و ۳۴۵ طرح پرداخت شده است.

وی همچنین از جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد و تصریح کرد: در این طرح نیز بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۲ هزار و ۷۶ طرح پرداخت شده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: سهمیه استان در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۸ نیز ۶ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که فرایند جذب آن آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری سهمیه اشتغال این استان در سامانه رصد را ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل برای سال ۹۸ عنوان کرد و به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد تا در ثبت تعداد اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌های مربوطه اهتمام بیشتری به کار گیرند.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری از بین ۳۱ استان کشور با کاهش ۶.۱ درصدی بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در بهار امسال به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری این استان در بهار ۹۷ در حدود ۲۲.۸ درصد بود که این رقم در بهار ۹۸ به ۱۶.۷ درصد کاهش یافته است.

چهارمحال و بختیاری طی سال‌های گذشته به دلیل عوامل متعددی با نرخ بیکاری بالایی مواجه بوده است اما این چالش تا حد زیادی با تدبیر دولت دوازدهم و تخصیص اعتبار قابل توجهی به حوزه اشتغال روستایی و عشایری، مشاغل خانگی و طرح هایی نظیر کارورزی مهار شده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.