حفیظ‌الله فاضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران این استان افزود: طرح یارانه دستمزد از طرح‌های جدید دولت دوازدهم برای مهار نرخ بیکاری، رونق تولید و اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی ادامه داد: در این طرح و در گام نخست یک هزار و ۴۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود و چنانچه این سهمیه جذب شود دوباره به همین میزان، سهمیه به استان تخصیص داده می‌شود.

فاضلی، اجرای طرح یارانه‌دستمزد را فرصت مناسبی برای کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و گفت: با اجرای این طرح هم واحدهای صنعتی فعال و راکد می‌توانند فعالیت‌های خود را توسعه داده و منجر به رونق تولید شود و هم جوانان جویای کار مشغول کار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، نقش رسانه‌ها در تبلیغ و اطلاع‌رسانی این طرح را بسیار مهم دانست و گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارفرمایان از این طرح بی‌اطلاع هستند ، اما چنانچه بتوان در این خصوص به صورت گسترده اطلاع‌رسانی کرد اعتباراتی که در این حوزه به استان داده شده به طور کامل جذب می‌شود و می توان اعتبارات بیشتری را دریافت کرد.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری از بین ۳۱ استان کشور با کاهش ۶.۱ درصدی بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در بهار امسال به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری این استان در بهار ۹۷ در حدود ۲۲.۸ درصد بود که این رقم در بهار ۹۸ به ۱۶.۷ درصد کاهش یافته است.

چهارمحال و بختیاری طی سال‌های گذشته به دلیل عوامل متعددی با نرخ بیکاری بالایی مواجه بوده است اما این چالش تا حد زیادی با تدبیر دولت دوازدهم و تخصیص اعتبار قابل توجهی به حوزه اشتغال روستایی و عشایری، مشاغل خانگی و طرح هایی نظیر کارورزی مهار شده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.