حفیظ الله فاضلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم استان در حوزه مشاغل روستایی و عشایری 314 میلیارد تومان است که از این محل طی 6 ماهه امسال 817 طرح با مبلغ 101 میلیارد تومان انعقاد قرار داد شده است.
وی ادامه داد: این تعداد طرح برای یک هزار و 859 نفر در استان اشتغالزایی کرده است.
فاضلی همچنین سهم استان در حوزه مشاغل فراگیر را 403 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این محل نیز در نیمه نخست امسال 268 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 529 طرح جذب شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با اعطای این میزان تسهیلات اشتغال فراگیر برای 3 هزار و 534 نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شد.
فاضلی با بیان اینکه جذب کامل تسهیلات اشتغال فراگیر و مشاغل روستایی و عشایری را مستلزم همکاری بانک ها دانست و افزود: تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر از آبان ماه سال 96 به استان ابلاغ شد اما تا پایان سال گذشته اقدامی در خصوص جذب این تسهیلات انجام نشده بود.
به گزارش ایرنا، دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری نیز در نیمه نخست امسال 3 هزار و 346 شغل ایجاد کرده اند و براساس هدفگذاری باید تا پایان سال 11 هزار فرصت شغلی جدید در استان فراهم کنند.
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شده و این استان را در ردیف نخست بیکاری کشور قرار داده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.