اقبال عباسی روز دوشنبه در جلسه مرکز خدمات و سرمایه گذاری این استان اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌های بی شمار و متنوعی در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی، کشاورزی، دامپروری، گردشگری، معادن و ذخایر طبیعی است اما برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه‌ها آنطور که شایسته است تلاش نمی‌شود.

وی با اشاره به تدوین ۱۵ بسته سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود استان قابلیت تدوین بیش از ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری را دارد.

عباسی با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین اعتبار برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در همین خصوص از محل اعتبارات فنی که هنوز جذب نشده است، استفاده کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام آمادگی هیات‌های سرمایه گذاری خارجی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی مشتاق هستند تا از طرح‌های بومی استان نیز استفاده کنند اما  طرحی تدوین نشده که به این سرمایه‌گذاران ارائه شود.

عباسی موفقیت در جذب سرمایه‌گذار را مستلزم ایجاد زیرساخت‌ها و تهسیل در روند سرمایه‌گذاری دانست و افزود: در این خصوص باید تلاش بیشتری در استان انجام گیرد و دستگاه‌های اجرایی ضمن تسریع در اعطای مجوزها بر اساس قانون و ضوابط موجود از طولانی کردن این روند خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست گزارشی از روند پیگیری چند طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارائه شد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.