سید سعید شاهرخی روز شنبه در روز تویسرکان در جمع صنعتگران این شهرستان اظهار داشت: تویسرکان و ملایر رقیب نیستند بلکه مکمل هم هستند و باید با هم همکاری خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مادر تولید مبل و منبت تویسرکان بوده و هست ادامه داد: ما به دنبال ثبت ملی این مهم در تویسرکان هستیم.

استاندار همدان با تایید بر اینکه تا پایان تابستان امسال این نشان را برای تویسرکان می گیریم، گفت: قدمت و نوع منحصر به فرد منبت تویسرکان از سایر شهرستان ها بیشتر است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد و با اشاره به نقش برجسته شهدای تویسرکان در این عملیات، نام گذاری این روز به نام روز تویسرکان را تبریک گفت.

شاهرخی اتاق بازرگانی را پلی مطمئن، قوی و اثرگذار بین بخش خصوصی، دستگاه دولتی و بازارهای هدف دانست و افزود: شهرستان تویسرکان فعالان اقتصادی خوب در حوزه های صنعت و کشاورزی دارد که در طول چند سال گذشته حرکتشان امیدبخش بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که اقتصاد ما را فروپاشی کند و در اتاق فکرشان طرح جنگ اقتصادی را تمام عیار برنامه ریزی و از روزهای اول فشارهای اقتصادی را وارد کردند گفت: فعالان اقتصادی توانستند هیمنه استکبار را بشکنند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه با مقاومت و پایداری مردم دشمنان عقب نشینی کردند و تئوری آنها با شکست مواجه شد افزود: دشمنان به دنبال راهکاری هستند که از منجلابی که ترامپ درست کرده رها شوند.

وی مقاومت، توجه به تولید و رونق تولید را در سایه توجه به بخش خصوصی و سرمایه گذاری مؤثر را بهترین روش برای مقابله به جنگ اقتصادی دانست و افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز در همین راستا برگزار می شود که همه دستگاهها موظف به اجرای مصوبات ستاد تسهیل هستند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه هیچ بهانه و دلیلی برای ایجاد مشکل برای سرمایه گذار پذیرفته نیست و باید مسیر برای سرمایه گذار آسان سازی شود ادامه داد: وظیفه همه حمایت از تولید کننده است.

وی به ۳۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی با برداشت ۱۷۲ هزار تن محصول کشاورزی از این اراضی اشاره کرد و افزود: در برنامه توسعه استان که تدوین شده برای استفاده بهینه و افزایش تولید در واحد سطح برنامه ریزی شده است.

استاندار همدان با اشاره به افزایش چشمگیر گلخانه ها در تویسرکان از توسعه ۲۱هکتار گلخانه دیگر در طول سه سال آینده در شهرستان با توجه به سند توسعه خبر داد و افزود: حمایت از محصولات برند شهرستان در دستور کار ما قراردارد که سیر استان همدان نیز از جمله این محصولات است.

وی با تأکید بر اینکه آوازه گردوی تویسرکان جهانی است گفت: باید روی صنایع تبدیلی و وابسته به گردو کار کنیم.

استاندار همدان به قطب تولید دارو شدن شهرستان تویسرکان در کشور اشاره کرد و افزود:‌ آینده شهرستان تویسرکان را خوب می بینم.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.